Combining the Power of Python with the Simplicity of Logo for a Sustainable Computer Science EducationZu finden in: Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Seite 155 bis 166), 2016
![]() ![]() |
![]() |

Zusammenfassungen



In this article, we describe our approach and experiences with teaching programming at various levels, namely at primary schools, high schools, and universities. We identify a set of goals that allow us to go beyond the pure teaching of specifics of a given programming language, i. e., syntactical details, and shift the focus towards sustainable topics such as algorithms as problem solving methods and their analysis.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
4 Erwähnungen 
- Teaching Python Programming to Novices - Addressing Misconceptions
and Creating a Development Environment (Tobias Kohn) (2017)
- Informatics in Schools: Focus on Learning Programming - 10th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2017, Helsinki, Finland, November 13-15, 2017 (Valentina Dagiene, Arto Hellas) (2017)
- Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Sergei Pozdniakov, Valentina Dagienė) (2018)
- Autonomous Recovery from Programming Errors Made by Primary School Children (Martina Forster, Urs Hauser, Giovanni Serafini, Jacqueline Staub)
- Autonomous Recovery from Programming Errors Made by Primary School Children (Martina Forster, Urs Hauser, Giovanni Serafini, Jacqueline Staub)
- Informatics in Schools. Rethinking Computing Education - 14th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2021, Virtual Event, November 3–5, 2021 (Erik Barendsen, Christos Chytas) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.