The Computer Science Way of Thinking in Human History and Consequences for the Design of Computer Science CurriculaZu finden in: Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Seite 3 bis 11), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Teaching computer science offers more than algorithmic thinking (or more general and as recently presented: computational thinking). To understand this claim, one has to have a more careful look at the development of human culture, science, and technology. This helps not only to recognize that the computer science way of thinking was crucial for the development of human society since anyone can remember, but it helps to make a good choice of topics for sustainable computer science education in the context of science and humanities. This leads to the creation of textbooks that do not focus on particular knowledge for specialists, but offer serious contributions in the very general framework of education.
Von Regula Lacher im Konferenz-Band Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (2017) im Text The Computer Science Way of Thinking in Human History and Consequences for the Design of Computer Science Curricula Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Buch, Digitalisierung, Eltern, LehrerIn, Lehrmittelverlag, Lernen, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
2 Erwähnungen
- Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Sergei Pozdniakov, Valentina Dagienė) (2018)
- Informatics and Computational Thinking - A Teacher Professional Development Proposal Based on Social-Constructivism (Carlo Bellettini, Violetta Lonati, Dario Malchiodi, Mattia Monga, Anna Morpurgo)
- Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking - 13th International Conference, ISSEP 2020, Tallinn, Estonia, November 16-18, 2020 Proceedings (Külli Kori, Mart Laanpere) (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Computer Science Way of Thinking in Human History and Consequences for the Design of Computer Science Curricula: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 138 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat selbst sagt, er habe dieses Dokument überflogen.