/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Developing a Computer Science Content Knowledge Test for 10th Grade Students

Tobias Bahr
Publikationsdatum:
Zu finden in: WIPSCE '23, 2023
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Computer Science competencies are becoming increasingly important in our current digitised society. To foster students in Computer Science, different countries have introduced subjects with new educational plans based on Computer Science frameworks, such as the K-12 CS Framework and the Informatics Reference Framework for Schools. Those include, in one way or another, four content areas: data and coding (including data structures and their applications), algorithms (involving variables, loops, and software projects), computers and networks (emphasizing the role of computers in a network and data transmission) and information society and data security (covering topics like asymmetric encryption and personal data protection). Various tests have been developed in the field of Computer Science Education for different age groups, primarily at university level for introductory Computer Science courses, and some for upper secondary school level and below, particularly for Computational Thinking. Given the research context, the objective of this study is to develop a set of items that measures the content knowledge in the four aforementioned areas. Specifically, the study focuses on the educational plan of the Computer Science subject called IMP, which is taught from the 8th to the 10th grade in secondary schools in Baden-Württemberg, Germany. In total, 155 items were evaluated by experts, resulting in a test consisting of 68 items. This poster abstract presents the ongoing progress of the test development.

Von Tobias Bahr im Konferenz-Band WIPSCE '23 im Text Developing a Computer Science Content Knowledge Test for 10th Grade Students (2023)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Osman Aksit , Kristy Elizabeth Boyer , Shannon Campe , Michael E. Caspersen , Damon Chizuru Kawamoto , Jill Denner , Ira Diethelm , Judith Gal-Ezer , Peter Hubwieser , James C. Lester , Jennifer E. London , Johannes Magenheim , Andrew D. McGettrick , Bradford W. Mott , Enrico Nardelli , Jonas Neugebauer , Laura Ohrndorf , Donald Passey , Branislav Rovan , Niclas Schaper , Mary Webb , Linda L. Werner , Eric N. Wiebe

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking , Content KnowledgeContent Knowledge , Deutschlandgermany , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informationsgesellschaftinformation society
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2012 SIGCSE 2012 (Laurie A. Smith King, David R. Musicant, Tracy Camp, Paul T. Tymann) 1, 4, 6, 4, 6, 6, 8, 14, 8, 1, 2, 2 466052536
2014 local web  ISSEP 2014 (Yasemin Gülbahar, Erinç Karataş) 5, 9, 1, 3, 1, 2, 5, 3, 7, 7, 3, 1 121271592
2019 SIGCSE 2019 (Elizabeth K. Hawthorne, Manuel A. Pérez-Quiñones, Sarah Heckman, Jian Zhang 0036) 3, 4, 4, 1, 5, 4, 1, 8, 6, 7, 1, 1 362481629
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2012 local web  The fairy performance assessment (Linda L. Werner, Jill Denner, Shannon Campe, Damon Chizuru Kawamoto) 8700
2014 local web  Measuring Student Competences in German Upper Secondary Computer Science Education (Jonas Neugebauer, Peter Hubwieser, Johannes Magenheim, Laura Ohrndorf, Niclas Schaper) 5, 1, 2, 7, 8, 1, 4, 3, 3, 6, 4, 2 1112519
2019 local web  Development of a Lean Computational Thinking Abilities Assessment for Middle Grades Students (Eric N. Wiebe, Jennifer E. London, Osman Aksit, Bradford W. Mott, Kristy Elizabeth Boyer, James C. Lester) 3200
2022 local web  Informatics Reference Framework for School (Michael E. Caspersen, Ira Diethelm, Judith Gal-Ezer, Andrew D. McGettrick, Enrico Nardelli, Donald Passey, Branislav Rovan, Mary Webb) 2, 2, 4, 1, 5, 1, 2, 6, 1, 5, 10, 3 5213107

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Developing a Computer Science Content Knowledge Test for 10th Grade Students: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 421 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.