/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

AI Education in German K-10 Computer Science Curricula

Gia Minh Vo, Nils Pancratz
Publikationsdatum:
Zu finden in: WIPSCE '23, 2023
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Nils Pancratz

The growing importance of artificial intelligence (AI) in our daily lives leads to an increasing demand for AI in learning, teaching, and education. Recent developments, such as ChatGPT, have further pushed the significance of AI, garnering media attention and prompting politicians to require stakeholders in education to place a stronger emphasis on AI education in schools. As a result, a growing number of computer science (CS) curricula are expanding to include the topic of AI. This paper aims to contribute to the understanding of AI in K-10 education in Germany by analyzing CS curricula for lower secondary school education across the 16 federal states of Germany. The results indicate that AI-related content is inconsistently addressed in the CS curricula of various federal states, with a noticeable absence of standardized AI competencies for K-10 education. In several federal states, AI-related content is only implicitly addressed from a socio-cultural perspective. To ensure up-to-date education, it is essential to include mandatory AI content in K-10 CS curricula. These contents should be considered holistically by taking into account the technological, socio-cultural, and user-oriented perspectives, in accordance with the Dagstuhl Triangle.

Von Gia Minh Vo, Nils Pancratz im Konferenz-Band WIPSCE '23 im Text AI Education in German K-10 Computer Science Curricula (2023)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW AI Education in German K-10 Computer Science Curricula: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 548 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.