Educause Quarterly 2/2008
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Kapitel
- Toolbox or Trap? - Course Management Systems and Pedagogy (Lisa M. Lane)
Dieses Journal erwähnt ...
Dieses Journal erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Ilias |
Tagcloud
Zitate im Journal
By virtue of their intent and design, course management systems impose limitations on instructional creativity and approach. They aren't designed to encourage innovative teaching. As products marketed to institutions to help them integrate resources, they are designed along the lines of inventory control or commercial enterprise applications.
Von Lisa M. Lane im Journal Educause Quarterly 2/2008 (2008) im Text Toolbox or Trap? With the emergence of new learning management systems and virtual learning environments based on alternative pedagogy, and the advent of Web 2.0 applications such as blogs, wikis, and social networking, one thing has become clear: the standardized nature of integrated commercial systems is limiting pedagogy. Although particularly an issue for novice users, it can even pose problems for experienced online instructors.
Von Lisa M. Lane im Journal Educause Quarterly 2/2008 (2008) im Text Toolbox or Trap? Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Lernplattformen in Schulen - Ansätze für E-Learning und Blended Learning in Präsenzklassen (Dominik Petko) (2010)
Volltext dieses Dokuments
Toolbox or Trap?: Artikel als Volltext (: , 307 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-06-28) |
Bibliographisches
Beat und dieses Journal
Beat hat dieses Journal während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.