Mathematics Education for a New EraVideo Games as a Medium for Learning
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Zusammenfassungen
Stanford mathematician and NPR Math Guy Keith Devlin explains why, fun aside, video games are the ideal medium to teach middle-school math. Aimed primarily at teachers and education researchers, but also of interest to game developers who want to produce videogames for mathematics education, Mathematics Education for a New Era: Video Games as a Medium for Learning describes exactly what is involved in designing and producing successful math educational videogames that foster the innovative mathematical thinking skills necessary for success in a global economy.
Von Klappentext im Buch Mathematics Education for a New Era (2011) Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Thomas Friedman , J. P. Gee , Malcolm Gladwell | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computerspielecomputer game , Designdesign , LehrerInteacher , Lernenlearning , Mathematikmathematics , Schuleschool , Spielgame , survival of the fittestsurvival of the fittest , World of Warcraft | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
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Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Schweiz, Unterricht |
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1 Erwähnungen
- EdMedia 2018 (2018)
- Conceptual Gaps in Mathematics as a Research Base for a Successful Game-based Mathematics Intervention (Karin M. Wiburg, Carolyn Raynor)
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Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.