/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Everyday Schooling in the Digital Age

High School, High Tech?
, Selena Nemorin, Scott Bulfin, Nicola F. Johnson , local 
Thumbnail des PDFs

iconZusammenfassungen

Everyday Schooling in the Digital AgeToday’s high schools are increasingly based around the use of digital technologies. Students and teachers are encouraged to ‘Bring Your Own Device’, teaching takes place through ‘learning management systems’ and educators are rushing to implement innovations such as flipped classrooms, personalized learning, analytics and ‘maker’ technologies. Yet despite these developments, the core processes of school appear to have altered little over the past 50 years. As the twenty-first century progresses, concerns are growing that the basic model of ‘school’ is ‘broken’ and no longer ‘fit for purpose’.
This book moves beyond the hype and examines the everyday realities of digital technology use in today’s high schools. Based on a major ethnographic study of three contrasting Australian schools, the authors lay bare the reasons underlying the inconsistent impact of digital technologies on day-to-day schooling. The book examines leadership and management of technology in schools, the changing nature of teachers’ work in the digital age, as well as student (mis)uses of technologies in and out of classrooms. In-depth case studies are presented of the adoption of personalized learning apps, social media and 3D printers. These investigations all lead to a detailed understanding of why schools make use of digital technologies in the ways that they do.
Everyday Schooling in the Digital Age: High School, High Tech? Offers a revealing analysis of the realities of contemporary schools and schooling – drawing on arguments and debates from various academic literatures such as policy studies, sociology of education, social studies of technology, media and communication studies. Over the course of ten wide-ranging chapters, a range of suggestions are developed as to how the full potential of digital technology might be realized within schools. Written in a detailed but accessible manner, this book offers an ambitious critique that is essential reading for anyone interested in the fast-changing nature of contemporary education.
Von Klappentext im Buch Everyday Schooling in the Digital Age (2017)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Thomas Poell , William Tobin , David Tyack , José van Dijck , Martijn de Waal

Begriffe
KB IB clear
BYODbring your own device , deep work , Edmodo , flipped classroomflipped classroom , grammar of schooling , gritgrit , Innovationinnovation , Learning Management System (LMS) / LernplattformLearning Management System , Pokémon Go , Schuleschool , social media / Soziale Mediensocial networking software
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local  Computerization and Controversy2, 2, 3, 7, 2, 3, 7, 6, 5 2050537
2018 local  The Platform Society (José van Dijck, Thomas Poell, Martijn de Waal) 3, 1, 4, 9, 1, 3, 6, 2, 5, 6, 5, 2 10342274
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1994 local web  The «Grammar» of Schooling (David Tyack, William Tobin) 11, 1, 4, 10, 4, 2, 6, 4, 2, 8, 7, 4 1874383

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Everyday Schooling in the Digital Age: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 2656 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat selbst sagt, er habe dieses Dokument nicht gelesen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.