Educational scenarios for cooperative use of Personal Digital AssistantsErstpublikation in: Journal of Computer Assisted Learning (2003) 19, 383-391
Publikationsdatum:
|
![]() |

Zusammenfassungen
Based on experience in orchestrating collaborative learning
scenarios with ubiquitous computing technology, three approaches for
extending co-constructive modelling and discussion environments with
Personal Digital Assistants (PDAs) connected through a wireless network
are described. One application is an annotation tool, the second one
replicates a modelling system on the PDA and the third one makes use of
a wireless optical reader in addition to the PDA. They all provide
‘lightweight’ synchronisation mechanisms in PC-based environments.
General design and implementation strategies for such extensions are
discussed in terms of model, view and controller.
Von Niels Pinkwart, M. Milrad, J. Perez im Text Educational scenarios for cooperative use of Personal Digital Assistants (2003)
Bemerkungen

Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Cmap Tools, PAAM |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen 
- One-to-one technology-enhanced learning - An opportunity for global research collaboration (Tak-Wai Chan, Jeremy Roschelle, S. Hsi, Kinshuk, Mike Sharples, Tom Brown, Charles Patton, J. Cherniavsky, Roy Pea, Cathleen Norris, Elliot Soloway, N. Balacheff, Marlene Scardamalia, Pierre Dillenbourg, C. Looi, M. Milrad, Heinz Ulrich Hoppe) (2006)
Volltext dieses Dokuments
![]() | Educational scenarios for cooperative use of Personal Digital Assistants: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.