Teachers’ Technological Pedagogical Content KnowledgeCurriculum-based Technology Integration Reframed
Publikationsdatum:
|
|
Zusammenfassungen
In this paper, we critically analyze extant approaches to technology integration, arguing
that current methods are technocentric, often omitting sufficient consideration of the
dynamic and complex relationships among content, technology and pedagogy. We
recommend using the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK)
framework as a means for thinking about how integrated conceptualizations of
technology, pedagogy, and content as interdependent aspects of teachers’ knowledge
would help them to better understand teaching with educational technologies. We offer
the idea of TPCK-based “activity types,” rooted in previous research about contentspecific
activity structures, as an alternative to existing professional development
approaches, explaining how this new way of thinking may more authentically and
effectively assist teachers’ and teacher educators’ technology integration efforts.
Von Judith Harris, Punya Mishra, Matthew J. Koehler im Text Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge (2007) Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Lehrplan 21 |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Technological Pedagogical Content Knowledge - Exploring, Developing, and Assessing TPCK (Charoula Angeli, Nicos Valanides) (2015)
- The Framework of TPACK-in-Practice - Designing Content-Centric Technology Professional Learning Contexts to Develop Teacher Knowledge of Technology-enhanced Teaching (TPACK) (Kamini Jaipal-Jamani, Candace Figg)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 26. Knowledge Base for Information and Communication Technology in Education (Charoula Angeli, Nicos Valanides)
Volltext dieses Dokuments
Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge: Artikel als Volltext (: , 529 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-05-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.