/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Teacher Transformations in Developing Computational Thinking

Gaming and Robotics Use in After-School Settings
Alan Buss, Ruben Gamboa
Zu finden in: Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Seite 189 bis 203), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking

The challenges of addressing increasing calls for the inclusion of computational thinking skills in K-12 education in the midst of crowded school curricula can be mitigated, in part, by promoting STEM learning in after-school settings. The Visualization Basics: Using Gaming to Improve Computational Thinking project provided opportunities for middle school students to participate in after-school clubs focused on game development and LEGO robotics in an effort to increase computational thinking skills. Club leaders and teachers, however, first needed to develop proficiency with the computational tools and their understanding of computational thinking. To achieve these goals, teachers participated in two online professional development courses. After participating in the courses, teachers´ understanding of and attitudes toward computational thinking skills were mostly positive. Observations of club sessions revealed that teachers provided a mix of structured and open-ended instruction. Guided instruction, such as using detailed tutorials for initial exposure to a concept or process, was most commonly observed. One area identified for improvement was the duration of the courses, which provided limited time for teachers to develop deep and robust computational thinking skills. Despite this limitation, the data collected thus far suggest that teachers´ understanding of and attitudes toward computational thinking skills improved.

Von Alan Buss, Ruben Gamboa im Buch Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (2017) im Text Teacher Transformations in Developing Computational Thinking

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Marina Umaschi Bers , Catharine Brand , Louise P. Flannery , Idit Harel , Yasmin B. Kafai , Elizabeth R. Kazakoff , Jean Lave , Hilarie Nickerson , Seymour Papert , David N. Perkins , Alexander Repenning , Gavriel Salomon , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Etienne Wenger , Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
AgentCubes , AgentSheets , computational thinkingcomputational thinking , Programmierenprogramming , Scratch
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local  Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 6, 5, 9, 180, 197, 131, 5, 3, 5, 9, 17, 6 1823962708
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 3, 8, 13, 8, 11, 19, 6, 5, 4, 7, 19, 8 3374785882
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 1, 3, 4, 4, 8, 13, 2, 2, 2, 2, 10, 1 1284711559
1991 Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 5, 6, 1, 7, 7, 19, 4, 1, 3, 14, 2 179221574
1995 local web  Minds in Play (Yasmin B. Kafai) 11, 1, 5, 8, 5, 3, 7, 17, 2, 4, 10, 4 26334594
2015 ICER 2015 (Brian Dorn, Judy Sheard, Quintin I. Cutts) 3, 2, 4, 2, 4, 6, 19, 3, 2, 3, 12, 4 552184621
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 local web  Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 7, 4, 2, 4, 4, 6, 12, 7, 3, 2, 9, 3 58113947
1998 local web  Individual and Social Aspects of Learning (Gavriel Salomon, David N. Perkins) 7800
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 3, 8, 7, 5, 18, 29, 4, 3, 2, 6, 14, 5 1882151275
2012 local web  Programming Goes Back to School (Alexander Repenning) 6, 2, 1, 1, 6, 6, 3, 5, 11, 5, 6, 4 2184381
2014 local web  Computational thinking and tinkering (Marina Umaschi Bers, Louise P. Flannery, Elizabeth R. Kazakoff) 3, 4, 2, 5, 4, 3, 7, 12, 2, 4, 9, 3 14203573
2015 local web  Grounding Computational Thinking Skill Acquisition Through Contextualized Instruction (Hilarie Nickerson, Catharine Brand, Alexander Repenning) 2, 2, 6, 2, 1, 7, 11, 1, 1, 1, 6, 5 355298

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.