What’s the Problem with Learning Analytics?Erstpublikation in: The Journal of Learning Analytics, Volume 6(3), 11–19
Publikationsdatum:
|
|
Zusammenfassungen
This article summarizes some emerging concerns as learning analytics become implemented throughout education. The article takes a sociotechnical perspective —positioning learning analytics as shaped by a range of social, cultural, political, and economic factors. In this manner, various concerns are outlined regarding the propensity of learning analytics to entrench and deepen the status quo, disempower and disenfranchise vulnerable groups, and further subjugate public education to the profit-led machinations of the burgeoning “data economy.” In light of these charges, the article briefly considers somepossible areas of change. These include the design of analytics applications that are more open and accessible, that offer genuine control and oversight to users, and that better reflect students’ lived reality. The article also considers ways of rethinking the political economy of the learning analytics industry. Above all, learning analytics researchers need to begin talking more openly about the values and politics of data-driven analytics technologies as they are implemented along mass lines throughoutschool and university contexts.
Von Neil Selwyn im Text What’s the Problem with Learning Analytics? (2019) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Virginia Eubanks , Safiya Umoja Noble , Cathy O’Neil , Neil Selwyn , Christo Sims | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , China , learning analyticslearning analytics , Politikpolitics , Schuleschool , Technologietechnology , Überwachung | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildungspolitik, Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
6 Erwähnungen
- Handbuch Lernen mit digitalen Medien (G. Brägger, Hans-Günter Rolff) (2021)
- 18. Learning Analytics - Erfahrungen aus kalifornischen Schulen (Jenny Jungeblut)
- Data in Schools: (Changing) Practices and Blind Spots at a Glance (Ulrike Krein, Mandy Schiefner) (2021)
- Pädagogisches Wissen im Lichte digitaler und datengestützter Selbstoptimierung (Estella Ferraro, Sabrina Schröder, Christiane Thompson) (2021)
- Learning to Live with Datafication - Educational Case Studies and Initiatives from Across the World (Luci Pangrazio, Julian Sefton-Green) (2022)
- 2. Datafication and the role of schooling - Challenging the status quo (Rebecca Eynon)
- Bildung und Digitalität - Analysen – Diskurse – Perspektiven (Sandra Aßmann, Norbert Ricken) (2023)
- Künstliche Intelligenz - vom Subjekt zur Umgebung (Heidrun Allert, Christoph Richter)
- Datafizierung in der Bildung - Kritische Perspektiven auf digitale Vermessung in pädagogischen Kontexten (Mandy Schiefner, Sandra Hofhues, Andreas Breiter) (2023)
- Datafixation of education (Pekka Mertala)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
What’s the Problem with Learning Analytics?: Artikel als Volltext (: , 225 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.