Investigating the Role of ChatGPT in Supporting Text-Based Programming Education for Students and TeachersZu finden in: Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (Seite 40 bis 53), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Teaching text-based programming poses significant challenges in both school and university contexts. This study explores the potential of ChatGPT as a sustainable didactic tool to support students, freshmen, and teachers. By focusing on a beginner’s course with examples also relevant to vocational schools, we investigated three research questions. First, the extent to which ChatGPT assists students in solving and understanding initial examples; secondly, the feasibility of teachers utilizing the chatbot for grading student solutions; and finally, the additional support ChatGPT provides in terms of teaching. Our findings demonstrate that ChatGPT offers valuable guidance for teachers in terms of assessment and grading and aids students in understanding and optimizing their solutions.
Von Markus Wieser, Klaus Schöffmann, Daniela Stefanics, Andreas Bollin, Stefan Pasterk im Konferenz-Band Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (2023) im Text Investigating the Role of ChatGPT in Supporting Text-Based Programming Education for Students and Teachers Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | T. Andrew Binkowski , Emily M. Bender , Sarah Blanchard , Matt Brandt , Kathryn Cunningham , Barbara J. Ericson , John D. Ferguson , Colin J. Fidge , James D. Foley , Diana Franklin , Timnit Gebru , Mark Guzdial , Brian Hanks , John Leaney , Raymond Lister , Linxiao Ma , Angelina McMillan-Major , Cheryl Moran , Kathryn M. Rich , Jochen Rick , Marc Roper , Shmargaret Shmitchell , Simon , Susan Snowdon , Carla Strickland , Donna Teague , Murray Wood | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Chat-GPT , LehrerInteacher , Programmierenprogramming | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS), GMLS & Bildung, Schule, Unterricht |
Zitationsgraph
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Investigating the Role of ChatGPT in Supporting Text-Based Programming Education for Students and Teachers: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1614 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.