Handbook of Mobile Communication Studies |
![]() |

Zusammenfassungen

The contributors explore the ways mobile communication profoundly affects the tempo, structure, and process of daily life around the world. They discuss the impact of mobile communication on social networks, other communication strategies, traditional forms of social organization, and political activities. They consider how quickly miraculous technologies come to seem ordinary and even necessary—and how ordinary technology comes to seem mysterious and even miraculous. The chapters cut across social issues and geographical regions; they highlight use by the elite and the masses, utilitarian and expressive functions, and political and operational consequences. Taken together, the chapters demonstrate how mobile communication has affected the quality of life in both exotic and humdrum settings, and how it increasingly occupies center stage in people’s lives around the world.
Dieses Buch erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Sherry Turkle | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen 
- Rethinking Learning in an Age of Digital Fluency - Is being digitally tethered a new learning nexus? (Maggi Savin-Baden) (2015)
- ON/OFF - Risks and Rewards of the Anytime-Anywhere Internet (Sarah Genner) (2017)
- Aufwachsen im digitalen Zeitalter - Bericht der Eidgenössischen Kommission für Kinder- und Jugendfragen (Eidgenössische Kommission für Kinder- und Jugendfragen (EKKJ)) (2019)
Co-zitierte Bücher


Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out
kids living and learning with new media
(Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) (2010)



Media in the Lives of 8- to 18-Year-Olds
(Victoria J. Rideout, Ulla G. Foehr, Donald F. Roberts) (2010)

Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.