danah boydDies ist keine offizielle Homepage von danah boyd, E-Mails an danah boyd sind hier nicht möglich! |
3 Bücher von danah boyd
Living and Learning with New Media
Summary of Findings from the Digital Youth Project
(Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) (2008)Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out
kids living and learning with new media
(Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) (2010)2 Texte von danah boyd
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
2002 | 3, 5, 4, 6, 3, 1, 1, 7, 3, 1, 2, 3 | Digital Artifacts for Remembering and Storytelling - PostHistory and Social Network Fragments (Fernanda B. Viégas, danah boyd, David H. Nguyen, Jeffrey Potter, Judith Donath) erschienen in Proceedings of the Hawai'i International Conference on System Sciences (HICSS-37), Persistent Conversation Track. | Text | |
2007 | The significance of social software (danah boyd) erschienen in BlogTalks Reloaded | Text |
Bemerkungen von danah boyd
Von danah boyd gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Texte KB IB clear | Digital Artifacts for Remembering and Storytelling, The significance of social software |
Begriffe KB IB clear | machine learning |
Zeitleiste
CoautorInnen
Sonja Baumer, Matteo Bittanti, Rachel Cody, Judith Donath, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Mizuko Ito, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, David H. Nguyen, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Jeffrey Potter, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp, Fernanda B. Viégas
Zitationsnetz
Begriffswolke von danah boyd
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
75 Erwähnungen
- Visualizing Email Content - Portraying Relationships from Conversational Histories (Fernanda B. Viégas, Scott Golder, Judith Donath)
- The Context of Electronic Surveillance - A Critical Case Study of the Usage of studiVZ, Facebook, and MySpace by Students in Salzburg in the Context of Electronic Surveillance (Christian Fuchs) (2009)
- Konstruktionstätigkeit mit Digitalen Medien - Eine qualitative Studie als Beitrag zur Medienbildung (Isabel Zorn) (2009)
- Rewired - Understanding the iGeneration and the Way They Learn (Larry D. Rosen) (2010)
- Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out - kids living and learning with new media (Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) (2010)
- Inspired by Technology, Driven by Pedagogy - A Systemic Approach to Technology-Based School Innovations (CERI Center for Educational Research and Innovation) (2010)
- New Technology and Digital Worlds - Analyzing Evidence of Equity in Access, Use, and Outcomes (2010)
- Umfeldmonitoring: Risiken und Gefahren im Internet für Schülerinnen und Schüler der Volksschule - Studie zuhanden des Erziehungs-, Kultur- und Umweltschutzdepartements des Kantons Graubünden (Urs Gasser, John Palfrey, Sandra Cortesi, Jan Gerlach, Phil Baumann, Aurelia Tamò) (2010)
- Schools and Schooling in the Digital Age - A Critical Analysis (Neil Selwyn) (2010)
- Medienbildung und Medienkompetenz - Herbsttagung 2010 der Sektion Medienpädagogik (DGfE) (Heinz Moser, Petra Grell, Horst Niesyto) (2010)
- Medienbildung - Begriffsverständnisse und -reichweiten (Benjamin Jörissen)
- National Education Technology Plan 2010 (2010)
- A New Culture of Learning - Cultivating the Imagination for a World of Constant Change (Douglas Thomas, J. S. Brown) (2011)
- Education and Technology - Key Issues and Debates (Neil Selwyn) (2011)
- Lernen in der Netzwerkgesellschaft (Armin Medosch) (2011)
- Research on e-Learning and ICT in Education (Athanassios Jimoyiannis) (2012)
- Net Smart - How to Thrive Online (Howard Rheingold) (2012)
- Media use, face-to-face communication, media multitasking, and social well-being among 8- to 12-year-old girls (Roy Pea, C. Nass, Lynn Meheula, Marcus Rance, Aman Kumar, Holden Bamford, Matthew Nass, Aneesh Simha, Benjamin Stillerman, Steven Yang, Michael Zhou) (2012)
- Kinder und Jugendliche im Internet - Risiken und Interventionsmöglichkeiten (Urs Gasser, Sandra Cortesi, Jan Gerlach) (2012)
- Gedanken zu einer digitalen Didaktik (Peter Gasser)
- Wandel von Lern- und Lehrmaterialien - Zeitschrift für Bildungsforschung 1/2012 (Martin Ebner, Sandra Schön) (2012)
- 5. E-Schulbücher, iPads und Interpassivität - Reflexionen über neue schulische Bildungsmedien und deren Subjektivationspotential (Felicitas Macgilchrist)
- Spreadable Media - Creating Value and Meaning in a Networked Culture (Henry Jenkins, Sam Ford, Joshua Green) (2013)
- Facebook, Blogs und Wikis in der Schule (Philippe Wampfler) (2013)
- The Politics of Education and Technology - Conflicts, Controversies, and Connections (2013)
- SIGCSE 2013 - The 44th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE '13, Denver, CO, USA, March 6-9, 2013 (Tracy Camp, Paul T. Tymann, J. D. Dougherty, Kris Nagel) (2013)
- The social turn in K-12 programming - Moving from computational thinking to computational participation (Yasmin B. Kafai, Leo Leppänen, Quinn Burke, Juho Leinonen, Arto Hellas) (2013)
- Distrusting Educational Technology - Critical Questions for Changing Times (Neil Selwyn) (2013)
- it's complicated - the social lives of networked teens (danah boyd) (2014)
- Digital Skills - Unlocking the Information Society (Alexander J. A. M. van Deursen, Jan A. G. M. van Dijk) (2014)
- Ch@nge - 19 Key Essays on How the Internet Is Changing Our Lives (2014)
- Mediatisierte Welten der Vergemeinschaftung - Kommunikative Vernetzung und das Gemeinschaftsleben junger Menschen (Andreas Hepp, Matthias Berg, Cindy Roitsch) (2014)
- The War on Learning (Elizabeth Losh) (2014)
- Connected Code - Why Children Need to Learn Programming (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) (2014)
- Generation »Social Media« - Wie digitale Kommunikation Leben, Beziehungen und Lernen Jugendlicher verändert (Philippe Wampfler) (2014)
- WiPSCE 2014 - Proceedings of the 9th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Berlin, Germany, November 5-7, 2014 (Carsten Schulte, Michael E. Caspersen, Judith Gal-Ezer) (2014)
- Programming in the wild - trends in youth computational participation in the online scratch community (Deborah A. Fields, Michael Giang, Yasmin B. Kafai) (2014)
- Urban Myths about Learning and Education (Pedro De Bruyckere, Paul A. Kirschner, Casper D. Hulshof) (2015)
- Rethinking Learning in an Age of Digital Fluency - Is being digitally tethered a new learning nexus? (Maggi Savin-Baden) (2015)
- Teaching with Tablets (Helen Caldwell, James Bird) (2015)
- 7. Children as researchers (Sway Grantham)
- Digitale Medien in der Bildung - Endbericht zum TA-Projekt (Steffen Albrecht, Christoph Revermann) (2016)
- Redefreiheit - Prinzipien für eine vernetzte Welt (Timothy Garton Ash) (2016)
- ON/OFF - Risks and Rewards of the Anytime-Anywhere Internet (Sarah Genner) (2017)
- Disruptive Fixation - School Reform And The Pitfalls Of Techno-Idealism (Christo Sims) (2017)
- Coding Literacy - How Computer Programming Is Changing Writing (Annette Vee) (2017)
- Bildung und Öffentlichkeit - Eine strukturtheoretische Perspektive auf Bildung im Horizont digitaler Medialität (Dan Verständig) (2017)
- Schnelles Lesen, langsames Lesen - Warum wir das Bücherlesen nicht verlernen dürfen (Maryanne Wolf) (2018)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 7. Dissolving the Digital Divide - Creating Coherence in Young People´s Social Ecologies of Learning and Identity Building (Kristiina Kumpulainen, Anna Mikkola, Antti Rajala)
- 76. Technology and Equity in Education (Mark Warschauer, Ying Xu)
- Mediendidaktik Deutsch - Eine Einführung (3. Auflage) (Volker Frederking, Axel Krommer, Klaus Maiwald) (2018)
- The End of Forgetting - Growing Up With Social Media (Kate Eichhorn) (2019)
- 3. Screens, Screen Memories, and Childhood Celebrity
- The Charisma Machine - The Life, Death, and Legacy of One Laptop per Child (Morgan Ames) (2019)
- Lurking - How a Person Became a User (Joanne McNeil) (2020)
- Peer Pedagogies on Digital Platforms - Learning with Minecraft Let's Play Videos (Michael Dezuanni) (2020)
- Bildung und Digitalität - Analysen – Diskurse – Perspektiven (Sandra Aßmann, Norbert Ricken) (2023)
- Postdigital Disconnects - The Discursive Formation of Technology in Education (Marion Mathier) (2023)
- 5. Wired Whizzes? - Young People's Digital Media Practices outside the Classroom
- 7. Conclusion
- Fairness and Machine Learning - Limitations and Opportunities (Solon Barocas, Moritz Hardt, Arvind Narayanan) (2023)
Volltexte
it's complicated: Gesamtes Buch als Volltext (: , 10868 kByte; : 2021-03-21) | |
The significance of social software: Artikel als Volltext (: , 144 kByte; : 2021-03-21) | |
Digital Artifacts for Remembering and Storytelling: Artikel als Volltext (: , 158 kByte; : 2021-03-21) | |
Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out: Gesamtes Buch als Volltext (: , 2262 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2012-10-13) | |
Living and Learning with New Media: Gesamtes Buch als Volltext (: , 2663 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28) |