The Math MythAnd Other STEM Delusions
|
![]() |

Zusammenfassungen
Von Andrew Hacker im Buch The Math Myth (2016) im Text The 'M' in STEM
Von Andrew Hacker im Buch The Math Myth (2016)

The Math Myth expands Hacker’s scrutiny of many widely held assumptions, like the notions that mathematics broadens our minds, that mastery of azimuths and asymptotes will be needed for most jobs, that the entire Common Core syllabus should be required of every student. He worries that a frenzied emphasis on STEM is diverting attention from other pursuits and subverting the spirit of the country.
In fact, Hacker honors mathematics as a calling (he has been a professor of mathematics) and extols ist glories and ist goals. Yet he shows how mandating it for everyone prevents other talents from being developed and acts as an irrational barrier to graduation and careers. He proposes alternatives, including teaching facility with figures, quantitative reasoning, and understanding statistics.
The Math Myth is sure to spark a heated and needed national conversation not just about mathematics but about the kind of people and society we want to be.
Bemerkungen zu diesem Buch



Kapitel 
- 1. The 'M' in STEM
- 2. A Harsh and Senseless Hurdle
Dieses Buch erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Edward R. Tufte | ||||||||||||||||||
![]() Fragen KB IB clear | Welche Ausbildung wird in der Informationsgesellschaft benötigt? | ||||||||||||||||||
![]() Aussagen KB IB clear | Eltern beeinflussen den Schulerfolg ihrer Kinder
Es hat zu wenig ausgebildete InformatikerInnen | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Abbruchquotedropout rate
, disparate impact
, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.