/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

SIGCSE 1999

Proceedings of the 30th SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education, 1999, New Orleans, Louisiana, USA, March 14-28, 1999
, Robert E. Noonan ,

Teil der Symposium on Computer Science Education (SIGCSE)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • Computing the profession (Seite 1 - 2) () (1999) local web 
  • Providing mark-up and feedback to students with online marking (Seite 3 - 6) (David V. Mason, Denise M. Woit) (1999) local web 
  • YAATCE - yet another approach to teaching computer ethics (Seite 22 - 26) (Nancy J. Wahl) (1999) local web 
  • Licensing software professionals - where are we? (Seite 27 - 30) (Laurie Honour Werth) (1999) local web 
  • Object imperatives! (Seite 31 - 36) (Fintan Culwin) (1999) local web 
  • Using course-long programming projects in CS2 (Seite 43 - 47) (Joseph A. Turner, Joseph L. Zachary) (1999) local web 
  • JDuck - building a software engineering tool in Java as a CS2 project (Seite 48 - 52) (Michael W. Godfrey, Dan Grossman) (1999) local web 
  • Using randomization in the teaching of data structures and algorithms (Seite 53 - 57) (Michael T. Goodrich, Roberto Tamassia) (1999) local web 
  • Learning operating systems structure and implementation through the MPS computer system simulator (Seite 63 - 67) (Mauro Morsiani, Renzo Davoli) (1999) local web 
  • Incorporating the client's role in a software engineering course (Seite 73 - 77) (Jennifer A. Polack-Wahl) (1999) local web 
  • Software engineering for seniors - overcoming the administrative fears (Seite 83 - 86) (Robert Bryant) (1999) local web 
  • Patterns for decoupling data structures and algorithms (Seite 87 - 91) (Dung Zung Nguyen, Stephen B. Wong) (1999) local web 
  • A Java-based tool for reasoning about models of computation through simulating finite automata and Turing machines (Seite 105 - 109) (Matthew B. Robinson, Jason A. Hamshar, Jorge E. Novillo, Andrew T. Duchowski) (1999) local web 
  • Integrating console and event-driven models in CS1 (Seite 132 - 135) (Pat Woodworth, ) (1999) local web 
  • Client view first - an exodus from implementation-biased teaching (Seite 136 - 140) (Timothy J. Long, Bruce W. Weide, Paolo Bucci, ) (1999) local web 
  • Computational science as an interdisciplinary bridge (Seite 141 - 145) (G. Michael Schneider) (1999) local web 
  • A student-directed computing community (Seite 155 - 159) (Adam Bonner) (1999) local web 
  • A secure unrestricted advanced systems laboratory (Seite 165 - 169) (Jean Mayo, Phil Kearns) (1999) local web 
  • Web labs for the Standard Template Library and the Java generic library in a CS2 course (Seite 174 - 178) (William J. Collins, Yi Sun) (1999) local web 
  • Teaching CS1 on-line - the good, the bad, and the ugly (Seite 212 - 216) (Jacobo Carrasquel) (1999) local web 
  • Between Tanzania and Finland - learning Java over the Web (Seite 217 - 221) (Kimmo Järvinen 0002, Tuukka Pienimäki, Tommi Teräsvirta, John Joel Kyaruzi, ) (1999) local web 
  • Teaching surface design made easy (Seite 222 - 226) (Yan Zhou, Yuan Zhao, John L. Lowther, ) (1999) local web 
  • Visualizing the CPU scheduler and page replacement algorithms (Seite 227 - 231) (Sami Khuri, Hsiu-Chin Hsu) (1999) local web 
  • A practical one-semester «VLSI design» course for computer science (and other) majors (Seite 237 - 241) (Robert A. Walker 0001) (1999) local web 
  • Genetic programming applied to Othello - introducing students to machine learning research (Seite 242 - 246) (Eleazar Eskin, Eric V. Siegel) (1999) local web 
  • Cache conscious programming in undergraduate computer science (Seite 247 - 251) (Alvin R. Lebeck) (1999) local web 
  • Automatic array algorithm animation in C++ (Seite 257 - 260) () (1999) local web 
  • Sim - a utility for detecting similarity in computer programs (Seite 266 - 270) (David Gitchell, Nicholas Tran) (1999) local web 
  • BlackBox - a new object-oriented framework for CS1/CS2 (Seite 271 - 275) (J. Stanley Warford) (1999) local web 
  • Using learning style data in an introductory computer science course (Seite 291 - 295) (A. T. Chamillard, Dolores Karolick) (1999) local web 
  • Integration of usability issues within initial software development education. (It's all about the user dummy!) (Seite 296 - 300) (Xristine Faulkner, Fintan Culwin) (1999) local web 
  • Empirical exploration in undergraduate operating systems (Seite 311 - 315) (Steven Robbins, Kay A. Robbins) (1999) local web 
  • Teaching experimental design in an operating systems class (Seite 316 - 320) (Allen B. Downey) (1999) local web 
  • Discovery learning in introductory operating system courses (Seite 321 - 325) (Uta Ziegler) (1999) local web 
  • OO design in compiling an OO language (Seite 326 - 330) (Norman Neff) (1999) local web 
  • Formal semantics and interpreters in a principles of programming languages course (Seite 331 - 335) () (1999) local web 
  • Computer graphics - the introductory course grows up (Seite 341 - 342) (Lewis E. Hitchner, , Scott B. Grissom, Rosalee Wolfe) (1999) local web 
  • Curriculum 2001 - interim report from the ACM/IEEE-CS task force (Seite 343 - 344) (, Russell L. Shackelford, Richard J. LeBlanc, ) (1999) local web 
  • A report on the 1999 Conference on Software Engineering Education and Training (Seite 346 - 347) (Donald J. Bagert, Thomas B. Hilburn, , Nancy R. Mead, Susan A. Mengel, ) (1999) local web 
  • A comparison of operating systems courseware (Seite 348 - 349) (, , Tracy Camp, John Grahm, Stephen J. Hartley) (1999) local web 
  • Current issues in graduate student research (Seite 351 - 351) (Ann E. Kelley Sobel, Mário Guimarães) (1999) local web 
  • Graduate information systems curriculum for the 21st century (Seite 352 - 353) (John T. Gorgone) (1999) local web 
  • Nifty assignments panel (Seite 354 - 355) (, , , , , ) (1999) local web 
  • Using software development teams in a classroom environment (Seite 356 - 357) (Sallie M. Henry, Nancy Miller, Wei Li 0014, Joseph Chase, K. Todd Stevens) (1999) local web 
  • ACM guidelines for associate and certificate level programs in computer information technology (Seite 359 - 359) (Karl J. Klee, Nancy Burns, C. Fay Cover, Judith Porter) (1999) local web 
  • The crisis in academic hiring in computer science (Seite 362 - 363) (, J. Paul Myers Jr., Stuart H. Zweben, , Grant Braught) (1999) local web 
  • A compendium of multimedia tools for all budgets (Seite 369 - 369) (Dean Sanders, Janet Hartman) (1999) local web 

iconDieser Konferenz-Band erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum , Hochschulehigher education institution , Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatiklehrveranstaltung auf Hochschulebene , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , survival of the fittestsurvival of the fittest

iconDieser Konferenz-Band erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Object imperatives!: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 723 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Incorporating the client's role in a software engineering course: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 623 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Patterns for decoupling data structures and algorithms: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 637 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW A Java-based tool for reasoning about models of computation through simulating finite automata and Turing machines: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 680 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Integrating console and event-driven models in CS1: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 423 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Client view first: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 620 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Web labs for the Standard Template Library and the Java generic library in a CS2 course: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 558 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Between Tanzania and Finland: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 582 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Automatic array algorithm animation in C++: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 463 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW BlackBox: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 630 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Empirical exploration in undergraduate operating systems: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 584 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Discovery learning in introductory operating system courses: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 604 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Formal semantics and interpreters in a principles of programming languages course: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 684 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Curriculum 2001: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 277 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW A comparison of operating systems courseware: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 158 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Using software development teams in a classroom environment: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 208 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Teaching experimental design in an operating systems class: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 575 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Cache conscious programming in undergraduate computer science: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 751 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Computing the profession: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 250 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28)
Auf dem WWW Providing mark-up and feedback to students with online marking: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 815 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW YAATCE - yet another approach to teaching computer ethics: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 587 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-05-28)
Auf dem WWW Using course-long programming projects in CS2: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 629 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW JDuck: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 553 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-07-28)
Auf dem WWW Using randomization in the teaching of data structures and algorithms: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 602 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Learning operating systems structure and implementation through the MPS computer system simulator: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 934 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Software engineering for seniors - overcoming the administrative fears: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 494 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11)
Auf dem WWW Computational science as an interdisciplinary bridge: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 571 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW A student-directed computing community: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 652 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28)
Auf dem WWW A secure unrestricted advanced systems laboratory: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 643 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Teaching CS1 on-line: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 535 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Teaching surface design made easy: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 621 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28)
Auf dem WWW Visualizing the CPU scheduler and page replacement algorithms: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 636 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW A practical one-semester "VLSI design" course for computer science (and other) majors: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 632 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11)
Auf dem WWW Genetic programming applied to Othello: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 655 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Sim: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 613 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)
Auf dem WWW Using learning style data in an introductory computer science course: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 730 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)
Auf dem WWW Integration of usability issues within initial software development education. (It's all about the user dummy!): Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 624 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW OO design in compiling an OO language: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 488 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)
Auf dem WWW Computer graphics: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 231 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-07-28)
Auf dem WWW A report on the 1999 Conference on Software Engineering Education and Training: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 306 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Current issues in graduate student research: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 105 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)
Auf dem WWW Graduate information systems curriculum for the 21st century: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 199 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Nifty assignments panel: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 295 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW ACM guidelines for associate and certificate level programs in computer information technology: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 105 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11)
Auf dem WWW The crisis in academic hiring in computer science: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 208 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11)
Auf dem WWW A compendium of multimedia tools for all budgets: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 91 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Licensing software professionals: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 496 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Proceedings of the 30th SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education, 1999, New Orleans, Louisiana, USA, March 14-28, 1999 D - - 1 1999 1581130856 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de

iconBeat und diese Konferenz-Proceedings

Beat hat diese Konferenz-Proceedings während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.