Self-Report Measures and Findings for Information Technology Attitudes and CompetenciesZu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 349 bis 365), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter focuses on self-report findings regarding IT attitudes and competencies related to education. Studies have been conducted for more than 25 years with much having been learned during that time. For teachers, positive attitudes, competencies, as well as self-efficacy are important components of highly - integrated use of technology in the classroom. Historical concerns about computer anxiety have been largely replaced by a focus on issues such as enthusiasm and perceived usefulness. Access is important as well as attitudes and competencies. For students, attitudes and competencies are largely not a concern except in the case of students who have no access to IT at school, and also none at home. Evidence is emerging that this class of students is at a disadvantage in academic subjects as well as in technology skills. The prospect of developing unifying models that incorporate most if not all of the IT attitudes and competencies addressed is this chapter is discussed toward the end of this chapter.
Von Rhonda Christensen, Gerald Knezek im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Self-Report Measures and Findings for Information Technology Attitudes and Competencies Dieses Kapitel erwähnt ...
Zitationsgraph
Zeitleiste
12 Erwähnungen
- Eltern als Mediendidaktiker - Elterlicher Einfluss auf die bildungsbezogene Computer- und Internetnutzung von Kindern (C. Börner)
- Jahrbuch Medienpädagogik 9 (Renate Schulz-Zander, Birgit Eickelmann, Heinz Moser, Horst Niesyto, Petra Grell) (2011)
- Are teachers ready to teach in the knowledge society? - Considerations based on empirical findings (Joke Voogt)
- Bedingungen innovativen Handelns in Schulen - Funktion und Interaktion von Innovationsbereitschaft, Innovationsklima und Akteursnetzwerken am Beispiel der IKT-Integration an Schulen (Doreen Prasse) (2012)
- Einführung in die Mediendidaktik - Lehren und Lernen mit digitalen Medien (Dominik Petko) (2014)
- Digital Media Adoption in Schools - Bottom-Up, Top-Down, Complementary or Optional? (Dominik Petko, Nives Egger, Andrea Cantieni, Barbara Wespi) (2015)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 19. The Influence of Information and Communication Technology Use on Students´ Information Literacy (Akira Sakamoto)
- 21. Measuring Teacher Attitudes, Competencies, and Pedagogical Practices in Support of Student Learning and Classroom Technology Integration (Rhonda Christensen, Gerald Knezek)
- 27. Information and Communication Technology Dispositional Factors and Relationship to Information and Communication Technology Practices (Anne T. Ottenbreit-Leftwich, Theodore J. Kopcha, Peggy A. Ertmer)
- 77. Researching Information Technology in Education: Meeting the Challenges of an Ever-Changing Environment (Margaret J. Cox)
- Medien und Schule - Unterrichten mit Whiteboard, Smartphone und Co. (Heike Schaumburg, Doreen Prasse) (2018)
- Überzeugungen von Lehrpersonen zu digitalen Medien - Eine qualitative Untersuchung zu Entstehung, Bedingungsfaktoren und typenspezifischen Entwicklungsverläufen (Daniela Knüsel) (2020)
- Digitale Medien in der Schule (Jutta Standop) (2022)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Self-Report Measures and Findings for Information Technology Attitudes and Competencies: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 204 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.