Supporting Teachers in Orchestrating CSCL ClassroomsZu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 71 bis 82), 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Teachers face numerous problems in orchestrating technology-enhanced classrooms, especially when dealing with complex pedagogies such as collaborative learning. Designing and putting in practice computer-supported collaborative learning (CSCL) lesson plans requires an extensive knowledge both in pedagogy and technology, which needs to match teachers´ beliefs and goals. This paper and the associated keynote talk deals with enhanced and shared teacher practices, as well as the support that may be provided in order to achieve the goals of effective and sustainable creation and use of CSCL lesson plans or scripts. Some illustrating examples are drawn from the GSIC/EMIC research work in the past decade, as well as other initiatives in the quest for appropriate mediating artifacts that may support the complex lifecycle of CSCL scripts.
Von Yannis Dimitriadis im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text Supporting Teachers in Orchestrating CSCL Classrooms Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Juan I. Asensio-Perez , Juan I. Asensio-Pérez , Miguel L. Bote-Lorenzo , Larry Cuban , Pierre Dillenbourg , Yannis Dimitriadis , Yannis A. Dimitxiadis , Frank Fischer , Eduardo Gómez-Sanchez , Jörg M. Haake , Davinia Hernández-Leo , Patrick Jermann , Iván M. Jorrín-Abellán , Myint Swe Khine , Paul A. Kirschner , Ingo Kollar , Heinz Mandl , Rob L. Martens , Martin Muehlenbrock , Bartolomé Rubia-Avi , Inés Ruiz-Requies , Issa M. Saleh , A. Soller , Jan-Willem Strijbos , Luis M. Vaquero-Gonzalez , Guillermo Vega-Gorgojo , Eloy D. Villasclaras-Fernández | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Supporting Teachers in Orchestrating CSCL Classrooms: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 303 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.