Text-based Programming in Elementary SchoolA Comparative Study of Programming Abilities in Children with and without Block-based Experience
Marcos J. Gomez, Marco Moresi, Luciana Benotti
Publikationsdatum:
Zu finden in: ITiCSE 2019, 2019
|
![]() |

Zusammenfassungen
This paper describes an elementary school intervention to teach a text-based programming language to 10-11 year old students. We compare students with no previous programming experience with students with 3 semesters of experience with a block-based programming language. We analyze students' performance and learning based on detailed logs in an online programming platform and on multiple choice tests. Although both groups have a similar percentage of syntactical errors, the experienced group showed a better performance on exam scores and a lower number of test case errors. These findings suggest that, 10-11 year old students benefit from block-based experience when learning a new text-based programming language.
Bemerkungen

Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Scratch |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.