/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Political computational thinking

policy networks, digital governance and ‘learning to code’
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Political computational thinking is a style of thought, then, that aims to translate social phenomena into computational models that can then be solved by being formalized as step-by-step algorithmic procedures that can be computed as proxies for human judgment or action.
Von Ben Williamson im Text Political computational thinking (2015)
Reflecting political shifts toward both ‘network governance’ and ‘digital governance’, the idea of ‘learning to code’ has become part of a major reform agenda in education policy in England. This article provides a ‘policy network analysis’ tracing the governmental, business and civil society actors now operating in policy networks to project learning to code into the reformed programs of study for computing in the National Curriculum in England. The insertion of learning to code into the curriculum provides evidence of how the education policy process is being displaced to crosssector ‘boundary organizations’ such as ‘policy labs’ that act as connecting nodes to broker networks across public and private sector borderlines. It also examines how the pedagogies of learning to code are intended to inculcate young people into the material practices and systems of thought associated with computer coding, and to contribute to new forms of ‘digital governance’. These developments are evidence of a ‘reluctant state’ deconcentrating its responsibilities, and also of a computational style of political thinking that assumes policy problems can be addressed using the right code. Learning to code is seen as a way of shaping governable citizens that can participate in the dynamics of digital governance.
Von Ben Williamson im Text Political computational thinking (2015)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Martin Dodge, Carl Benedikt Frey, Alex Hope, Rob Kitchin, Ian Livingstone, Michael A. Osborne, The Royal Society

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Bildungspolitikeducation politics, computational thinkingcomputational thinking, Curriculum / Lehrplancurriculum, Digitalisierung, Gesellschaftsociety, Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Politikpolitics, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2011 local  Code/Space (Rob Kitchin, Martin Dodge) 5, 11, 3, 1, 3, 2, 1, 4, 6, 5, 2, 618396406
2011 local web  Next Gen. (Ian Livingstone, Alex Hope) 4, 2, 9, 5, 7, 1, 8, 4, 5, 3, 3, 64106390
2012 local web  Shut down or restart? (The Royal Society) 7, 13, 1, 6, 9, 1, 3, 2, 7, 5, 2, 424254725
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2013 local web  The Future of Employment (Carl Benedikt Frey, Michael A. Osborne) 9, 2, 15, 4, 9, 6, 3, 2, 4, 10, 3, 868158751

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Political computational thinking: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 423 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.