What Teachers and Students Know About Data Management Computer Science on the Schoolyard
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 557 bis 566), 2017
|
|
Zusammenfassungen
Data management is a highly innovative field of CS, which evolved from the original field databases in the last years. With the ongoing developments, several topics from this field, such as cloud computing, large data collections or data analyses, pervade our daily lives. Although more and more students and teachers come in contact with data management topics and need to develop competencies in this field, current CS education typically does not sufficiently address them. Yet, both students and teachers already have experience with certain aspects of data management and may have built up knowledge and perceptions, which need to be considered in CS teaching. Hence, in a qualitative study, we investigated the attitudes and prior knowledge of teachers on several data management topics and explored students’ knowledge in this field.
Von Andreas Grillenberger, Ralf Romeike im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text What Teachers and Students Know About Data Management Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Sergei Pozdniakov, Valentina Dagienė) (2019)
- Fachliche Bildung in der digitalen Welt - Digitalisierung, Big Data und KI im Forschungsfokus von 15 Fachdidaktiken (Volker Frederking, Ralf Romeike) (2022)
- Informatische Bildung in der digitalen Welt - Die digitale Transformation im Fokus der Informatikdidaktik ± Theorie, Empirie, Praxis (Ralf Romeike, Stefan Seegerer)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
What Teachers and Students Know About Data Management: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 127 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.