/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

The Anxious Generation

How the Great Rewiring of Childhood Is Causing an Epidemic of Mental Illness
Jonathan Haidt , local 
Buchcover
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit April 2024. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

The Anxious GenerationThere are four reforms that are so important, and in which I have such a high degree of confidence, that I’m going to call them foundational. They would provide a foundation for healthier childhood in the digital age. They are:
  1. No smartphones before high school. Parents should delay children’s entry into round-the-clock internet access by giving only basic phones (phones with limited apps and no internet browser) before ninth grade (roughly age 14).
  2. No social media before 16.Let kids get through the most vulnerable period of brain development before connecting them to a firehose of social comparison and algorithmically chosen influencers.
  3. Phone-free schools. In all schools from elementary through high school, students should store their phones, smartwatches, and any other personal devices that can send or receive texts in phone lockers or locked pouches during the school day. That is the only way to free up their attention for each other and for their teachers.
  4. Far more unsupervised play and childhood independence. That’s the way children naturally develop social skills, overcome anxiety, and become self-governing young adults.
Von Jonathan Haidt im Buch The Anxious Generation (2024)
The Anxious GenerationDrei technologische und mediale Megatrends bestimmten die frühen 2010er-Jahre: Smartphones, Social-Media-Plattformen und die Selfie-Kultur. Das Ergebnis: Eine ganze Generation von Kindern und Jugendlichen verwendete mehrere Stunden am Tag darauf, durch die Beiträge von Influencer:innen und mehr oder weniger fremden Nutzer:innen zu scrollen, statt sich mit Menschen in ihrem unmittelbaren Umfeld auseinanderzusetzen, mit ihnen zu spielen, zu sprechen oder auch nur Blickkontakt aufzunehmen. Die Mitglieder der Generation Z, die als Erste ihre Pubertät mit den neuen Medien in der Tasche durchlebten, wurden so zu Testpersonen für das Aufwachsen in einer radikal umgestalteten, zunehmend digitalen Umgebung.
Die Folgen dieses Experiments waren, wie Jonathan Haidt auf Grundlage umfangreichen Datenmaterials zeigt, katastrophal – und sie betreffen auch die heute Heranwachsenden. Die schnellste und allumfassendste Neuverdrahtung menschlicher Beziehungen führte dazu, dass sich die mentale Gesundheit der Kinder und Jugendlichen rapide und dauerhaft verschlechtert hat. Dieser Entwicklung müssen wir jetzt entgegentreten: Haidt erklärt, was Regierungen, Schulen und Eltern tun können, um Kindern ein gesundes Aufwachsen zu ermöglichen.
Von Klappentext im Buch The Anxious Generation (2024)
The Anxious GenerationAfter more than a decade of stability or improvement, the mental health of adolescents plunged in the early 2010s. Rates of depression, anxiety, self-harm, and suicide rose sharply, more than doubling on many measures. Why?
In The Anxious Generation, social psychologist Jonathan Haidt lays out the facts about the epidemic of teen mental illness that hit many countries at the same time. He then investigates the nature of childhood, including why children need play and independent exploration to mature into competent, thriving adults. Haidt shows how the “play-based childhood” began to decline in the 1980s, and how it was finally wiped out by the arrival of the “phone-based childhood” in the early 2010s. He presents more than a dozen mechanisms by which this “great rewiring of childhood” has interfered with children’s social and neurological development, covering everything from sleep deprivation to attention fragmentation, addiction, loneliness, social contagion, social comparison, and perfectionism. He explains why social media damages girls more than boys and why boys have been withdrawing from the real world into the virtual world, with disastrous consequences for themselves, their families, and their societies.
Most important, Haidt issues a clear call to action. He diagnoses the “collective action problems” that trap us, and then proposes four simple rules that might set us free. He describes steps that parents, teachers, schools, tech companies, and governments can take to end the epidemic of mental illness and restore a more humane childhood.
Haidt has spent his career speaking truth backed by data in the most difficult landscapes—communities polarized by politics and religion, campuses battling culture wars, and now the public health emergency faced by Gen Z. We cannot afford to ignore his findings about protecting our children—and ourselves—from the psychological damage of a phone-based life
Von Klappentext im Buch The Anxious Generation (2024)

iconBemerkungen zu diesem Buch

The plots presented throughout this book will be useful in teaching my students the fundamentals of causal inference, and how to avoid making up stories by simply looking at trend lines.
Von Candice L. Odgers im Text The great rewiring, unplugged (2024)
Beat Döbeli HoneggerIch finde es problematisch, wenn der Autor als erstes die Geschichte eines Knaben erzählt, der während der Corona-Pandemie eine Gamekonsole erhält und in der Folge depressiv, lustlos und ärgerlich wird und diese Episode als Beispiel des schlechten Einflusses von Computerspielen genommen wird. Als ob nicht vielleicht eine weltweite Epidemie mit Schulschliessungen, Verlust von realen Begegnungen ausserhalb der Familie, Arbeitslosigkeit etc. ebenfalls eine Rolle spielen könnte beim Verhalten eines Jugendlichen!
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 04.04.2024
Two things need to be said after reading The Anxious Generation. First, this book is going to sell a lot of copies, because Jonathan Haidt is telling a scary story about children’s development that many parents are primed to believe. Second, the book’s repeated suggestion that digital technologies are rewiring our children’s brains and causing an epidemic of mental illness is not supported by science. Worse, the bold proposal that social media is to blame might distract us from effectively responding to the real causes of the current mental-health crisis in young people.
Von Candice L. Odgers im Text The great rewiring, unplugged (2024)
Two things can be independently true about social media. First, that there is no evidence that using these platforms is rewiring children’s brains or driving an epidemic of mental illness. Second, that considerable reforms to these platforms are required, given how much time young people spend on them. Many of Haidt’s solutions for parents, adolescents, educators and big technology firms are reasonable, including stricter content-moderation policies and requiring companies to take user age into account when designing platforms and algorithms. Others, such as age-based restrictions and bans on mobile devices, are unlikely to be effective in practice — or worse, could backfire given what we know about adolescent behaviour.
Von Candice L. Odgers im Text The great rewiring, unplugged (2024)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Maarten W. Bos , W. Keith Campbell , Nicholas G. Carr , Kristen Duke , Nir Eyal , B. J. Fogg , Sai Gaddam , Ayelet Gneezy , Johann Hari , Donald Hebb , Anna Lembke , Sven Lindberg , Gabrielle N. Martin , Ogi Odas , Amy Orben , Andrew K. Przybylski , Robert Putnam , Andreas Seifert , Jeanette Skowronek , Nassim Nicholas Taleb , Sherry Turkle , Jean M. Twenge , Adrian F. Ward

Aussagen
KB IB clear
Computerspiele bieten variable Belohnungen
Computerspiele machen süchtig
Kinder und Jugendliche sind immer belasteter
Social Media bieten variable Belohnungen
Software nutzt unsere Schwächen aus
Soziale Medien machen unglücklich
Unregelmässige / unvorhersehbare Belohnungen machen süchtig

Begriffe
KB IB clear
Aggressionaggression , Algorithmusalgorithm , Aufmerksamkeit / Fokusattention , Belohnung , Computercomputer , Computerspielecomputer game , delay of gratificationdelay of gratification , Depression , Deprivation , Dopamin , Elternparents , E-Maile-mail , Emotionenemotions , Epidemie , Erziehung , facebook , Familiefamily , Fortnite , Freiheitfreedom , Gehirnbrain , Generation X , Generation Y / Millenials , Generation Z / iGen , Generationen , Gesellschaftsociety , Hausaufgabenhomework , influencer , Instagram , Internetinternet , iPhone , Kinderchildren , Klimawandel , Knabenboy , LehrerInteacher , Lernenlearning , Mädchengirl , Marketingmarketing , Mobiltelefonmobile phone , Naturnature , Neuronneuron , Notebooklaptop , Politikpolitics , Pornographiepornography , Privatsphäreprivacy , Psychologiepsychology , Random gratification , Risikorisk , Rückkopplung / Regelkreisfeedback loop , Schlafsleep , Schmerzpain , Schuleschool , skype , snapchat , social media / Soziale Mediensocial networking software , Spielgame , Sucht , Suizidsuicide , Terrorismusterrorism , Tiktok , USA , Vaterfather , Wikipedia , YouTube , Zoom
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1949 The Organization of Behavior (Donald Hebb) 32000
2000 local  Bowling alone (Robert Putnam) 35800
2002  local  Persuasive Technology (B. J. Fogg) 1, 2, 7, 7, 2, 3, 11, 3, 7, 3, 3, 2 177421267
2010 local  The Shallows (Nicholas G. Carr) 10, 2, 2, 4, 3, 5, 3, 8, 7, 3, 1, 2 56162699
2011 local  A Billion Wicked Thoughts (Sai Gaddam, Ogi Odas) 9, 1, 4, 3, 5, 2, 10, 5, 6, 1, 1, 2 3192394
2013 local  Antifragilität (Nassim Nicholas Taleb) 1, 3, 2, 1, 1, 2, 5, 1, 5, 6, 3, 2 2152372
2014 local  Hooked (Nir Eyal) 2, 4, 2, 3, 1, 5, 40, 3, 8, 7, 2, 1 18341331
2015 local  Reclaiming Conversation (Sherry Turkle) 2, 3, 6, 1, 4, 2, 3, 5, 12, 8, 3, 4 10484400
2018 local  Me, My Selfie and I (Jean M. Twenge) 1, 6, 4, 9, 6, 6, 9, 10, 5, 2, 1, 4 7704315
2019 local  Indistractable (Nir Eyal) 2, 4, 1, 2, 1, 5, 6, 2, 6, 7, 2, 1 4172257
2021 local  Dopamine Nation (Anna Lembke) 2, 3, 4, 1, 1, 3, 4, 2, 8, 6, 5, 1 3191154
2022 local  Stolen Focus (Johann Hari) 10, 1, 5, 2, 1, 8, 4, 3, 9, 4, 1, 2 2662127
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2017 local web  Brain Drain: The Mere Presence of One’s Own Smartphone Reduces Available Cognitive Capacity (Adrian F. Ward, Kristen Duke, Ayelet Gneezy, Maarten W. Bos) 12, 4, 7, 4, 5, 4, 4, 4, 8, 6, 2, 1 1372501
2018 Decreases in Psychological Well-Being Among American Adolescents After 2012 and Links to Screen Time During the Rise of Smartphone Technology (Jean M. Twenge, Gabrielle N. Martin, W. Keith Campbell) 3, 2, 1, 1, 3, 4, 3, 4, 2, 8, 7, 2 232276
2019 local web  The association between adolescent well-being and digital technology use (Amy Orben, Andrew K.Przybylski) 1, 1, 7, 1, 4, 3, 3, 4, 3, 6, 8, 1 331198
2023 local web  The mere presence of a smartphone reduces basal attentional performance (Jeanette Skowronek, Andreas Seifert, Sven Lindberg) 11100

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconErwähnungen auf anderen Websites im Umfeld von Beat Döbeli Honegger

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

The Anxious Generation: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: 16341 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Generation Angst D - - 0 18.6.24 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de
The Anxious Generation E - - 0 6.3.24 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.