Mobile Technology for ChildrenDesigning for Interaction and Learning
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Children are one of the largest new user groups of mobile technology -- from phones to micro-laptops to electronic toys. These products are both lauded and criticized, especially when it comes to their role in education and learning. The need has never been greater to understand how these technologies are being designed and to evaluate their impact worldwide. Mobile Technology for Children brings together contributions from leaders in industry, non-profit organizations, and academia to offer practical solutions for the design and the future of mobile technology for children.
Von Klappentext im Buch Mobile Technology for Children (2009) Bemerkungen zu diesem Buch
What makes this book on mobile technologies unique is its focus on children
as users. Before reading any chapter in this book, you should consider that there
are large differences in how people define “children.” There is no one “correct”
answer, just a spectrum of possibility. The only thing most people can agree
upon is that children are quite different than adults. They have different needs,
abilities, and interests than their parents, teachers, extended family and friends
(Druin, 2002).
Von Allison Druin im Buch Mobile Technology for Children (2009) im Text Introduction: Defining Mobile Technologies, Children and Learning Kapitel
- Foreword: Water Jugs and Ring Tones (Jason Bellone)
- Preface: When a Book Came to be (Allison Druin, Benjamin B. Bederson)
- Introduction: Defining Mobile Technologies, Children and Learning
- 1. How Mobile Technologies Are Changing the Way Children Learn (Seite 1 - 22) (Yvonne Rogers, Sara Price)
Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | George E. P. Box , Tom Brown , Keri Facer , Richard Hull , Henry Jenkins , Richard Joiner , David S Kirk , Eric Klopfer , Herman van der Merwe , Seymour Papert , Roy Pea , Josephine Reid , Jeremy Roschelle , Kurt Squire , Danaë Stanton , Lew Semjonowitsch Vygotsky | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | All Models Are Wrong, Some Are Useful | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CO2-Fussabdruck , digital dividedigital divide , Kinderchildren , Lernenlearning , Mobiltelefonmobile phone , OLPCOne Laptop per Child Project , Simulation , survival of the fittestsurvival of the fittest , Technologietechnology | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Eltern, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Mobile Technology for Children: Gesamtes Buch als Volltext (: , 6094 kByte) | |
How Mobile Technologies Are Changing the Way Children Learn: Artikel als Volltext (: , 1583 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-05-11) | |
Foreword: Water Jugs and Ring Tones: Artikel als Volltext (: , 124 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-05-11) | |
Preface: When a Book Came to be: Artikel als Volltext (: , 152 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-05-11) | |
Introduction: Defining Mobile Technologies, Children and Learning: Artikel als Volltext (: , 54 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-05-11) |
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat selbst sagt, er habe dieses Dokument nicht gelesen.