/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

The Inverted Classroom Model

Eva Großkurth, Jürgen Handke , local 
Buchcover

iconZusammenfassungen

Only two years after its first run, the Inverted Classroom Conference has become a familiar event at Marburg University. Most conference participants not only knew about this digital teaching and learning scenario but were experienced users and developers. While during its predecessors most participants wanted to familiarize themselves with the central components of the Inverted Classroom Model, the focus of the 3rd German Inverted Classroom Conference in 2014, to which this conference volume is dedicated, was not only a discussion of variants of the model but also, for the first time, the inclusion of long-term evaluations and aspects of student behavior.
This shift of emphasis is reflected in the contributions to this volume. Even though all central aspects of the ICM - content production and delivery, testing, and the in-class phase - are still addressed, we can now find recommendations concerning digital material acquisition, in-class tuition, the role of student tutors as well as first long-term studies about ICM effects.
In general then, the focus was much wider than that of the first two ICM-conferences: from a new and originally non-familiar teaching and learning scenario to more general aspects of digitization of teaching and learning in the 21st century.
Von Klappentext im Konferenz-Band The Inverted Classroom Model (2014)

iconDieser Konferenz-Band erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Miriam Apffelstaedt, Gerold Becker, Julia Brombach, John Dewey, Astrid Eichert, John Erpenbeck, Peter Franke, Ralph Gnädig, Jürgen Handke, John Hattie, Marianne Horstkemper, Christiane Metzger, Delia Neuman, Erika Risse, Werner Sauter, Donald A. Schön, Rolf Schulmeister, Manfred Spitzer, Thomas Sporer, Alexander Starnecker, Lutz Stäudel, Rolf Werning, Felix Winter

Begriffe
KB IB clear
flipped classroomflipped classroom
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
Experience And Education (John Dewey) 28000
1986Educating the Reflective Practitioner (Donald A. Schön) 8, 7, 8, 6, 6, 9, 8, 12, 16, 9, 4, 42114409
2006 local Diagnostizieren und Fördern (Gerold Becker, Marianne Horstkemper, Erika Risse, Lutz Stäudel, Rolf Werning, Felix Winter) 10, 19, 4, 4, 4, 6, 4, 4, 9, 6, 8, 2282512
2007  Kompetenzentwicklung im Netz (John Erpenbeck, Werner Sauter) 10, 10, 10, 12, 19, 19, 16, 7, 10, 10, 14, 1184411145
2009  local Visible Learning (John Hattie) 46, 39, 20, 17, 18, 31, 18, 19, 16, 10, 13, 71295271332
2011 local Learning in Information-Rich Environments (Delia Neuman) 4, 6, 3, 6, 9, 13, 6, 15, 16, 5, 6, 11161387
2011Die Workload im Bachelor: Zeitbudget und Studierverhalten (Rolf Schulmeister, Christiane Metzger) 4, 4, 3, 7, 10, 10, 5, 4, 2, 7, 3, 4454360
2011  local web Wissensgemeinschaften (Thomas Köhler, Jörg Neumann) 44, 33, 18, 22, 21, 34, 24, 24, 35, 25, 25, 1510219151542
2012  local Digitale Demenz (Manfred Spitzer) 41, 23, 23, 27, 22, 29, 18, 26, 24, 11, 28, 916322092775
2013 local web MOOCs - Massive Open Online Courses (Rolf Schulmeister) 21, 18, 11, 16, 14, 20, 17, 13, 8, 4, 10, 7141787828
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2011 local Service Learning an Hochschulen: das Augsburger Modell (Thomas Sporer, Astrid Eichert, Julia Brombach, Miriam Apffelstaedt, Ralph Gnädig, Alexander Starnecker) 3, 2, 6, 6, 4, 10, 10, 11, 12, 3, 7, 7227372
2013 local xMOOCs im Virtual Linguistics Campus (Jürgen Handke, Peter Franke) 5, 1, 5, 3, 3, 3, 4, 3, 5, 2, 4, 4164165

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalThe Inverted Classroom Model: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: 1791 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.Jahr ISBN     
The Inverted Classroom ModelE--09783110396607SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!

iconBeat und Dieser Konferenz-Band

Beat hat Dieser Konferenz-Band während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.