/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Wikis: what students do and do not do when writing collaboratively

Hagit Meishar-Tal, Paul Gorsky
Erstpublikation in: Open Learning, Vol. 25, No. 1, February 2010, 25-35
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper begins to deal with these questions by asking a simple research question: What do students do and not do when writing collaboratively on wikis?
Von Hagit Meishar-Tal, Paul Gorsky im Text Wikis: what students do and do not do when writing collaboratively (2010)
We investigated the collaborative writing actions carried out by 60 Open University of Israel graduate students as they built a wiki glossary of key course concepts. These actions were analysed using a taxonomy of collaborative writing actions (i.e. adding, editing and deleting information) in order to find out what students do and what they do not do when writing collaboratively. Two main findings were reported: in accord with previous research, students most frequently add content to a wiki rather than delete existing text; and contrary to previous research, students modify existing texts to a greater extent than previously reported. These findings may help teachers design collaborative learning activities. Teachers should be aware of the difficulties faced by students when writing collaboratively and should design collaborative learning activities in ways that overcome or circumvent these difficulties.
Von Hagit Meishar-Tal, Paul Gorsky im Text Wikis: what students do and do not do when writing collaboratively (2010)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Naomi Augar, Amy Bruckman, Axel Bruns, Karen Carroll, Marija Cubric, Ward Cunningham, Jonathan Davies, Andrea Forte, Lucia Fraboni, Mark Guzdial, Lissa Holloway-Attaway, Sal Humphreys, Tommaso Leo, Bo Leuf, Elizabeth Da Lio, Andreas Lund, Ruth Raitman, Jochen Rick, Ole Smordal, Don Tapscott, Brandy Walker, Anthony D. Williams, Wanlei Zhou

Begriffe
KB IB clear
Kollaboratives Schreibencollaborative writing, LehrerInteacher, Lernenlearning, Schreibenwriting, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001  local  The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 11, 2, 14, 2, 7, 8, 9, 4, 10, 7, 11, 1510654154516
2002 local  Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 1, 12, 1, 4, 8, 3, 1, 1, 9, 1, 7, 7455671790
2004 local  Wiki Brainstorming and Problems with Wiki Based Collaboration (Jonathan Davies) 5, 3, 9, 1, 1, 7, 2, 1, 6, 4, 4, 8568808
2005   WikiSym 20053, 12, 1, 2, 8, 3, 3, 1, 7, 7, 4, 107062102125
2006 WikiSym 20069, 4, 11, 2, 6, 4, 3, 4, 6, 2, 3, 64912462206
2007  local  Wikinomics (Don Tapscott, Anthony D. Williams) 134, 127, 126, 79, 139, 98, 141, 251, 130, 89, 105, 18645951866555
2007 WikiSym 20074, 7, 1, 6, 8, 1, 1, 2, 7, 1, 5, 83114881853
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002 local  Collaborative Learning at Low Cost (Jochen Rick, Mark Guzdial, Karen Carroll, Lissa Holloway-Attaway, Brandy Walker) 1, 7, 4, 5, 1, 3, 8, 4, 5, 9, 6, 5111451072
2004 local web  Teaching and learning online with wikis (Naomi Augar, Ruth Raitman, Wanlei Zhou) 8, 6, 7, 1, 4, 7, 4, 2, 6, 5, 6, 516951029
2005 local web  Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 10, 2, 13, 1, 5, 5, 1, 2, 5, 5, 5, 631961135
2005 local web  TWiki-based facilitation in a newly formed academic community of practice Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Lucia Fraboni, Tommaso Leo, Elizabeth Da Lio) 5, 7, 1, 9, 9, 1, 3, 3, 4, 3, 7, 6376739
2006 local  From Wikipedia to the Classroom (Andrea Forte, Amy Bruckman) 12, 2, 10, 1, 1, 6, 3, 3, 7, 4, 4, 5142151003
2006 local  Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal) 11, 2, 9, 1, 5, 14, 3, 2, 4, 5, 6, 6141861002
2007 local web  Wiki-based Framework for Blended Learning (Marija Cubric) 2, 7, 4, 6, 1, 4, 10, 2, 3, 4, 4, 81128613
2007 local  Constructing Text (Andrea Forte, Amy Bruckman) 2, 15, 1, 2, 6, 1, 3, 2, 8, 5, 6, 8104081325

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Schreiben am Computer, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Wikis: what students do and do not do when writing collaboratively: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 227 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.