/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Wikis: what students do and do not do when writing collaboratively

Hagit Meishar-Tal, Paul Gorsky
Erstpublikation in: Open Learning, Vol. 25, No. 1, February 2010, 25-35
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper begins to deal with these questions by asking a simple research question: What do students do and not do when writing collaboratively on wikis?
Von Hagit Meishar-Tal, Paul Gorsky im Text Wikis: what students do and do not do when writing collaboratively (2010)
We investigated the collaborative writing actions carried out by 60 Open University of Israel graduate students as they built a wiki glossary of key course concepts. These actions were analysed using a taxonomy of collaborative writing actions (i.e. adding, editing and deleting information) in order to find out what students do and what they do not do when writing collaboratively. Two main findings were reported: in accord with previous research, students most frequently add content to a wiki rather than delete existing text; and contrary to previous research, students modify existing texts to a greater extent than previously reported. These findings may help teachers design collaborative learning activities. Teachers should be aware of the difficulties faced by students when writing collaboratively and should design collaborative learning activities in ways that overcome or circumvent these difficulties.
Von Hagit Meishar-Tal, Paul Gorsky im Text Wikis: what students do and do not do when writing collaboratively (2010)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Naomi Augar, Amy Bruckman, Axel Bruns, Karen Carroll, Marija Cubric, Ward Cunningham, Jonathan Davies, Andrea Forte, Lucia Fraboni, Mark Guzdial, Lissa Holloway-Attaway, Sal Humphreys, Tommaso Leo, Bo Leuf, Elizabeth Da Lio, Andreas Lund, Ruth Raitman, Jochen Rick, Ole Smordal, Don Tapscott, Brandy Walker, Anthony D. Williams, Wanlei Zhou

Begriffe
KB IB clear
Kollaboratives Schreibencollaborative writing, LehrerInteacher, Lernenlearning, Schreibenwriting, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001  local secure The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 62, 21, 19, 16, 21, 29, 16, 20, 14, 9, 8, 61055464173
2002 local secure Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 8, 6, 6, 8, 8, 15, 6, 6, 9, 5, 6, 1455511570
2004 local secure Wiki Brainstorming and Problems with Wiki Based Collaboration (Jonathan Davies) 3, 5, 5, 6, 5, 11, 6, 9, 16, 13, 3, 2552645
2005  WikiSym 200517, 12, 16, 8, 7, 16, 8, 18, 19, 5, 12, 4706341874
2006WikiSym 200610, 11, 8, 19, 15, 20, 15, 13, 33, 15, 17, 84812281908
2007  local secure Wikinomics (Don Tapscott, Anthony D. Williams) 32, 33, 24, 35, 25, 48, 36, 46, 55, 42, 70, 734195732298
2007WikiSym 200717, 16, 16, 17, 22, 23, 19, 16, 22, 14, 18, 1131146111559
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002 local secure Collaborative Learning at Low Cost (Jochen Rick, Mark Guzdial, Karen Carroll, Lissa Holloway-Attaway, Brandy Walker) 1, 4, 1, 4, 6, 7, 3, 8, 6, 6, 7, 111141885
2004 local secure web Teaching and learning online with wikis (Naomi Augar, Ruth Raitman, Wanlei Zhou) 3, 1, 2, 6, 7, 6, 12, 11, 13, 2, 1, 31693835
2005 local secure web Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 6, 5, 6, 8, 5, 13, 8, 8, 11, 2, 5, 43194925
2005 local secure web TWiki-based facilitation in a newly formed academic community of practice Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Lucia Fraboni, Tommaso Leo, Elizabeth Da Lio) 2, 1, 4, 5, 3, 5, 2, 7, 4, 6, 4, 5375557
2006 local secure From Wikipedia to the Classroom (Andrea Forte, Amy Bruckman) 2, 5, 3, 6, 9, 19, 7, 12, 9, 5, 3, 214212797
2006 local secure Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal) 4, 4, 4, 7, 5, 9, 8, 5, 6, 3, 2, 614176785
2007 local secure web Wiki-based Framework for Blended Learning (Marija Cubric) 7, 7, 6, 10, 6, 9, 10, 8, 10, 4, 4, 41124418
2007 local secure Constructing Text (Andrea Forte, Amy Bruckman) 8, 16, 7, 10, 11, 18, 7, 12, 11, 7, 8, 8104081064

iconDieser Text  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalWikis: what students do and do not do when writing collaboratively: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 227 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.