The Evolving Role of Attitudes and Competencies in Information and Communication Technology in EducationZu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 239 bis 253), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Attitudes and competencies related to ICT in education have evolved over the past decade from being viewed as separate but related entities to now being viewed as part of an integrated whole. As of 2018 the prevailing view of competencies relevant to teaching and learning with technology is that they often span the cognitive, affective, and psychomotor domains of psychology and are best appraised by concepts such as self-efficacy that lie at the intersection of two or more of these domains. New developments in social media technologies stretch the limits of relevance of psychology as pertaining to the behavior of an individual and move into the realm of sociology, or behaviors of groups of individuals. Noncognitive variables beyond attitudes have assumed a more prominent role in ICT in education, as of the second decade of the twenty-first century. Learning sciences is proposed as one interdisciplinary field holding promise for integrating knowledge and wisdom to chart the best paths forward, contributing to the continual refinement of best pedagogical practices for teaching and learning with technology.
Von Gerald Knezek, Rhonda Christensen im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text The Evolving Role of Attitudes and Competencies in Information and Communication Technology in Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | A1 Aufmerksamkeit, A2 Reagieren, A3 Einstellungen und Werte bilden, A4 Werte einordnen, A5 Internalisierung von Werten, Digitalisierung, K1 knowledge / Wissen, K2 comprehension / Verständnis, K3 application / Anwendung, K4 analysis / Analyse, K5 synthesis / Synthese, K6 evaluation / Beurteilung, LehrerIn, Schule, Taxonomie von Bloom (psychomotorischer Bereich), Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Digitalisierung in der Bildung - Bericht im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation (SBFI) und der Schweizerischen Konferenz der kantonalen Erziehungsdirektoren (EDK) im Rahmen des Bildungsmonitorings (educa.ch Schweizerisches Medieninstitut für Bildung und Kultur) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Evolving Role of Attitudes and Competencies in Information and Communication Technology in Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 370 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.