Bebras Challenge in a Learning Analytics Enriched EnvironmentHungarian and Indian Cases
Zsuzsa Pluhár, Heidi Kaarto, Marika Parviainen, Sonia Garcha, Vipul Shah
Zu finden in: Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (Seite 40 bis 53), 2022
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Education needs to provoke young people to be active participants of modern society and contribute to changing and shaping the world. The international Bebras initiative, with over 70 countries participating, is one of the successful approaches involving school students in solving problems of computer science and deep thinking. In 2021, Finland, Hungary and India, supported by Lithuania, started a research study on solving Bebras tasks integrated into the Finnish virtual learning environment ViLLE using learning analytics. In this paper, we describe the methodology of the research study and two pilots conducted in Hungary and India with 1548 participants in total. A detailed analysis of Hungarian Bebras Challenge run in November 2021 in the ViLLE environment is provided. Results of 33,467 students aged 9–18 are discussed using task difficulty, gender, and time as the underlying variables. Also, a brief overview of feedback from teachers and students on using the ViLLE environment is given. The results from the pilots and from the Hungarian Bebras Challenge show that the ViLLE environment supports the task solving process of the Bebras Challenge and easy adaptive to different languages and task sets.
Von Zsuzsa Pluhár, Heidi Kaarto, Marika Parviainen, Sonia Garcha, Vipul Shah im Konferenz-Band Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (2022) im Text Bebras Challenge in a Learning Analytics Enriched Environment Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Lucia Budinská , Isabella Corradini , Valentina Dagiene , Sally Fincher , Dorothee Graswald , Orit Hazzan , Peter Hubwieser , Elena Hubwieser , Eglė Jasute , Tami Lapidot , Michael Lodi , Karolína Mayerová , Enrico Nardelli , Seymour Papert , Noa Ragonis , Anthony V. Robins , Michaela Veselovská , Jeannette M. Wing | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | GenderGender , IndienIndia , Informatik-Biber , learning analyticslearning analytics , LehrerInteacher , Schuleschool | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Bebras Challenge in a Learning Analytics Enriched Environment: Hungarian and Indian Cases: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1027 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.