/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The learning value of game design activities

association between computational thinking and cognitive skills
Bernadette Spieler, Ferenc Kemény, Karin Landerl, Bernd Binder, Wolfgang Slany
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '20, 2020
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

WiPSCE '20

Game design activities support young people to acquire Computational Thinking (CT) skills in an entertaining way. While the importance of CT is increasing, we still lack empirical data on how cognitive functions support learning to program. The current study is a step towards bridging this gap. We tested 48 participants aged 10-15 during summer courses to see how programming skills are associated with cognitive processes. Descriptive statistics of gaming and design elements of the participants' final projects were correlated with measures of working memory, creativity, and arithmetic. Results show that different concepts of CT applied in games were associated with separate cognitive measures. The number of design elements (shape and structure of the game, sound, visual design) correlated with both working memory and arithmetic skills; the number of game elements (interactivity, mechanics, dynamics, aesthetics) correlated with creativity; whereas the complexity of the project was only predicted by age. The overall evaluation of the project was associated with age and arithmetic skills. Since the different concepts of CT were predicted by different cognitive skills, the current study provides empirical evidence that CT is not a single homogenous skill, but a set of subskills, with each part loading on different cognitive functions.

Von Bernadette Spieler, Ferenc Kemény, Karin Landerl, Bernd Binder, Wolfgang Slany im Konferenz-Band WiPSCE '20 im Text The learning value of game design activities (2020)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Karen Brennan , Evelyn Eastmond , Yasmin B. Kafai , John Maloney , Amon Millner , Andrés Monroy-Hernández , Seymour Papert , Roy Pea , Mitchel Resnick , Eric Rosenbaum , Natalie Rusk , Katie Salen , Jay Silver , Brian Silverman , Eric Zimmerman

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking , Interaktivitätinteractivity , Kurzzeitgedächtnisshort-term memory , Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 4, 13, 4, 5, 3, 8, 13, 8, 11, 19, 6, 5 3304755844
2003  local  Rules of Play (Katie Salen, Eric Zimmerman) 1, 1, 7, 1, 2, 4, 8, 3, 3, 8, 5, 3 1163601
2006 local  The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 9, 1, 1, 7, 3, 3, 6, 5, 3, 5, 13, 3 807131192
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1983 local web  Logo Programming and Problem Solving (Roy Pea) 10, 5, 15, 9, 9, 3, 3, 6, 5, 2, 7, 9 7167450
2006 local  Constructionism (Yasmin B. Kafai) 1, 5, 9, 1, 4, 1, 6, 2, 5, 7, 12, 5 15345719
2009 local web  Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 1, 5, 1, 1, 3, 5, 2, 3, 6, 30, 2, 2 862821003

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Langzeitgedächtnis

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW The learning value of game design activities: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 387 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat selbst sagt, er habe dieses Dokument überflogen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.