/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Why and How to Teach Physical Computing

Research and Practice in Computer Science Education at Secondary Schools
Publikationsdatum:
Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 225 bis 243), 2023 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mareen GrillenbergerPhysical computing is an attractive topic in computer science classes from elementary school on. With the right tools, children and teenagers actively design, create and program their own interactive objects as tangible products of learning. In physical computing, students acquire basic competences in hardware/software co-design. The focus of computer science (CS) classes is no longer on pure programming activities but shifts towards topics such as the structure and properties of embedded systems, the objectives, requirements and challenges in the design of hardware/software systems and related practices. With physical computing, it is possible to integrate such topics into constructionist and creative learning environments in a very vivid and motivating way. The purpose of this chapter is to provide an overview of what can be understood by the term physical computing from the perspective of computer science education research. In addition, it will be summarized what can be learnt from earlier research about incorporating this topic into teaching and the implications for lesson planning. Guidelines that can contribute to the success of lessons are presented, and their application is illustrated by means of tested, evaluated and revised teaching materials developed for secondary schools. Finally, with ‘My Interactive Garden’ and ‘LEGO Smart City’, two exemplary lesson series are described that incorporate the ideas presented in this chapter.
Von Mareen Grillenberger im Buch Teaching Coding in K-12 Schools im Text Why and How to Teach Physical Computing (2023)

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Erik Barendsen, Natasa Grgurina, Mareen Grillenberger, Andreas Grillenberger, Idit Harel, Sylvia Libow Martinez, Seymour Papert, Dominik Reichert, Mitchel Resnick, Ralf Romeike, Scarlet Schwiderski-Grosche, Sue Sentance, Gary Stager, Jos Tolboom

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Hardwarehardware, Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Kinderchildren, Lernenlearning, physical computing, Schuleschool, Softwaresoftware
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 7, 17, 2, 4, 13, 4, 5, 3, 8, 13, 8, 1132847115814
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 6, 2, 26, 4, 1, 8, 5, 1, 3, 4, 4, 81276181527
2011 local web  Informatik in Bildung und Beruf (Marco Thomas) 5, 13, 2, 5, 10, 1, 3, 1, 3, 2, 4, 1149358111439
2012 WIPSCE '122, 10, 1, 12, 2, 4, 3, 3, 6, 5, 3, 6231526529
2013  local  Invent to Learn (Sylvia Libow Martinez, Gary Stager) 10, 12, 2, 1, 14, 9, 7, 2, 8, 7, 6, 73011071460
2016 local web  Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Andrej Brodnik, Françoise Tort) 2, 14, 1, 1, 4, 2, 4, 1, 5, 1, 4, 5341435422
2018 local web  From Embedded Systems to Physical Computing (Mareen Przybylla) 4, 12, 1, 5, 8, 1, 1, 1, 4, 3, 3, 511505478
2021 WiPSCE '21 (Marc Berges, Andraes Mühling, Michal Armoni) 17, 74, 10, 2, 3, 4, 2, 3, 3, 2, 2, 7152647129
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 local web  Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 1, 10, 2, 14, 2, 3, 7, 4, 2, 4, 4, 657116911
1996 local web  Distributed Constructionism (Mitchel Resnick) 4, 7, 2, 7, 11, 1, 3, 1, 5, 4, 2, 741671897
2011 local web  PicoCrickets als Zugang zur Informatik in der Grundschule (Ralf Romeike, Dominik Reichert) 5, 12, 1, 4, 11, 1, 2, 1, 3, 2, 1, 59305745
2012 Challenge and creativity6400
2016 local web  A New Informatics Curriculum for Secondary Education in The Netherlands (Erik Barendsen, Natasa Grgurina, Jos Tolboom) 2, 6, 2, 3, 1, 1, 5, 1, 1, 1, 1, 6866163
2021 local web  Fundamentals of Physical Computing (Mareen Przybylla, Andreas Grillenberger) 2, 2, 2, 4, 4, 1, 2, 2, 4, 2, 4, 8115838

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.