/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Gender Differences in Scratch Programs of Primary School Children

Alexandra Funke, Katharina Geldreich
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

It is commonly believed that the attitudes towards programming are strongly dependent on gender among adolescents or adults. Regarding younger children, these differences in the attitudes might be less relevant. To investigate this, we have analyzed the learning outcomes of an introductory programming course for primary school children. The three-day course was designed specifically for 4th-grade students (ages 9-10) and taught four times up to now Fifty-eight children (26 girls and 32 boys) have participated from May to August 2016. During these courses, the children have developed 127 Scratch projects. We found that boys and girls had used different block types to develop their programs. It also showed that girls and boys created very different types of programs. This paper presents the course design; the methodology of the qualitative analysis and the results in detail.

Von Alexandra Funke, Katharina Geldreich im Konferenz-Band Proceedings of the 12th Workshop on Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2017, Nijmegen, The Netherlands, November 8-10, 2017 im Text Gender Differences in Scratch Programs of Primary School Children (2017)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Tim Bell, Caitlin Duncan, Linda M. Seiter

Begriffe
KB IB clear
GenderGender, Kinderchildren, Programmierenprogramming, Schuleschool, Scratch
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2015SIGCSE 2015 (Adrienne Decker, Kurt Eiselt, Carl Alphonce, Jodi Tims) 18, 16, 13, 16, 17, 6, 6, 7, 4, 1, 1, 5269133198
2015Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 (Judith Gal-Ezer, Sue Sentance, Jan Vahrenhold) 16, 11, 13, 25, 14, 10, 7, 9, 12, 8, 12, 191923819328
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2015 local secure web A Pilot Computer Science and Programming Course for Primary School Students (Caitlin Duncan, Tim Bell) 6, 1, 2, 4, 1, 4, 8, 2, 7, 10, 10, 1061610130
2015 local secure web Using SOLO to Classify the Programming Responses of Primary Grade Students (Linda M. Seiter) 4400

iconDieses Konferenz-Paper  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Eltern, LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Gender Differences in Scratch Programs of Primary School Children: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 3730 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.