Ready for Computing Science?A Closer Look at Personality, Interests and Self-concept of Girls and Boys at Secondary Level
Publikationsdatum:
Zu finden in: Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (Seite 107 bis 118), 2020
|
|
Zusammenfassungen
In this work, we present a framework that allows us for collecting measures (personality traits, interests, and self-concept) from different age groups, and we use it to take a closer look at girls and boys at lower secondary school level. We report on measurable similarities as well as differences and, in the context of our own teaching interventions, we come up with first recommendations and suggestions in order to encourage secondary school teachers and curriculum developers to also address the needs and interests of girls and boys.
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Karen Brennan , Evelyn Eastmond , Sabrina M. Elsenbaumer , Yasmin B. Kafai , John Maloney , Amon Millner , Andrés Monroy-Hernández , Sally J. Nadler , Thu D. Nguyen , Stefan Pasterk , Mitchel Resnick , Eric Rosenbaum , Natalie Rusk , Barbara Sabitzer , Cynthia N. Sanchez Gomez , Jay Silver , Brian Silverman , Rebecca N. Wright , Heather M. Wright | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | GenderGender , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Kinderchildren , LehrerInteacher , Lernenlearning , MINTscience, technology, engineering, mathematics , Motivationmotivation , Schuleschool | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Eltern, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Ready for Computing Science? A Closer Look at Personality, Interests and Self-concept of Girls and Boys at Secondary Level: Artikel als Volltext @ Springer (: , 3581 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.