Informatics and Computational ThinkingA Teacher Professional Development Proposal Based on Social-Constructivism
Carlo Bellettini, Violetta Lonati, Dario Malchiodi, Mattia Monga, Anna Morpurgo
Zu finden in: Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Seite 194 bis 205), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Teaching informatics with a socio-constructivist approach is the theme of the Professional Development (PD) proposal for teachers we present in this paper. This proposal is built upon the expertise we developed in the last few years by designing and delivering enrichment activities to school students, where constructivist strategies are used to let students discover informatics as a scientific discipline, and to promote computational thinking skills and problem solving competences. Starting from the analysis of teachers’ training needs, we structured the proposal into different units. We highlight their goals and contents, and illustrate some of the proposed activities. We held some training sessions to test our proposal; we report our findings and the feedback from the participants who amount to a total of ninety-five in-service and prospective teachers.
Von Carlo Bellettini, Violetta Lonati, Dario Malchiodi, Mattia Monga, Anna Morpurgo im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text Informatics and Computational Thinking Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Tim Bell , Carlo Bellettini , Mordechai Ben-Ari , Annalisa Calcagni , Mike Fellows , Orit Hazzan , Juraj Hromkovic , Regula Lacher , Tami Lapidot , Violetta Lonati , Dario Malchiodi , Mattia Monga , Anna Morpurgo , Noa Ragonis , Donald A. Schön , The Royal Society , Mauro Torelli , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Ian H. Witten | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bewusstseinconsciousness , computational thinkingcomputational thinking , Denkenthinking , Epistemologie (Erkenntnistheorie)epistemology , EuropaEurope , Informatik-Biber , Kinderchildren , Konstruktivismusconstructivism , LehrerInteacher , Lernenlearning , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , spiral curriculumspiral curriculum | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Eltern, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Informatics in Schools. Rethinking Computing Education - 14th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2021, Virtual Event, November 3–5, 2021 (Erik Barendsen, Christos Chytas) (2021)
- Towards Classification of Interactive Non-programming Tasks Promoting Computational Thinking (Tomas Šiaulys, Valentina Dagienė)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Informatics and Computational Thinking: A Teacher Professional Development Proposal Based on Social-Constructivism: Artikel als Volltext @ Springer (: , 936 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.