Informatics Education in School: A Multi-Year Large-Scale Study on Female Participation and Teachers’ BeliefsEnrico Nardelli, Isabella Corradini
Zu finden in: Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Seite 53 bis 67), 2019
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit April 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
This paper describes the outcomes of a multi-year large-scale study on Informatics education in school, involving an average of 3,600 teachers per school year of all school levels. The study has been conducted in Italy, where - generally speaking - there is no compulsory informatics education in school. Teachers have voluntarily enrolled in the “Programma il Futuro” project, running since 2014, and have taught short introductory courses in Informatics. Answering - anonymously - to monitoring questionnaires, they have indicated whether girls or boys were more interested in Informatics activities and whether girls or boys were more effective.
Von Enrico Nardelli, Isabella Corradini im Konferenz-Band Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (2019) im Text Informatics Education in School: A Multi-Year Large-Scale Study on Female Participation and Teachers’ Beliefs Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | William Aspray , Tim Bell , Lieve Van den Brande , Stephanie Carretero , J. McGrath Cohoon , Isabella Corradini , Caitlin Duncan , Allan Fisher , Anna Beata Kwiatkowska , Michael Lodi , Jane Margolis , Enrico Nardelli , Yves Punie , The Royal Society , Maciej M. Syslo , Steve Tanimoto , Roli Varma , Riina Vuorikari | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Der Frauenanteil in der Informatik ist klein. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | ItalienItaly , LehrerInteacher , Mädchengirl , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Knaben, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Informatics Education in School: A Multi-Year Large-Scale Study on Female Participation and Teachers’ Beliefs: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1100 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.