Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The current paper details results from the Girls and ICT survey phase of a three year study investigating factors associated with low participation rates by females in education pathways leading to professional level information and communications technology (ICT) professions. The study is funded through the Australian Research Council’s (ARC) Linkage Grants Scheme. It involves a research partnership between Education Queensland (EQ), industry partner Technology One and academic researchers at (affiliation removed for review purposes). Respondents to the survey were 1453 senior high school girls. Comparisons were drawn between Takers (n = 131) and Non Takers (n = 1322) of advanced level computing subjects. Significant differences between the groups were found on four questions: “The subjects are interesting”; “I am very interested in computers”; “The subject will be helpful to me in my chosen career path after school”; and “It suited my timetable”. The research has demonstrated that senior high school girls tend to perceive advanced computing subjects as boring and they express a strong aversion to computers.
Von Neil Anderson, Colin Lankshear, Carolyn Timms, Lyn Courtney im Text Because it’s boring, irrelevant and I don’t like computers (2007) Dieser Text erwähnt ...
Aussagen KB IB clear | Der Frauenanteil in der Informatik ist klein. |
Begriffe KB IB clear | GenderGender , Informatikcomputer science , Schuleschool , Sekundarstufe II |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Gymnasium, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
7 Erwähnungen
- Education and career pathways in Information Communication Technology - What are schoolgirls saying? (Michelle Lasen) (2009)
- Weltbilder in der Informatik: Sichtweisen auf Profession, Studium, Genderaspekte und Verantwortung - Spektrum der Informatik, Volume 36, Issue 3, June 2013 (2013)
- Informatik erschließen - Ein curricularer Ansatz für Mädchen (Anne Weibert, Thomas von Rekowski, Volker Wulf) (2013)
- ICILS 2013 - Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern in der 8. Jahrgangsstufe im internationalen Vergleich (Wilfried Bos, Birgit Eickelmann, Julia Gerick, Frank Goldhammer, Heike Schaumburg, Knut Schwippert, Martin Senkbeil, Renate Schulz-Zander, Heike Wendt) (2014)
- Digital Divas - Putting the Wow Into Computing for Girls (Julie Fisher, Catherine Lang, Annemieke Craig, Helen Forgasz) (2016)
- Ada Lovelace - LOG IN 183/184 (2016)
- The effects of first programming language on college students’ computing attitude and achievement - a comparison of graphical and textual languages (Chen Chen, Paulina Haduong, Karen Brennan, Gerhard Sonnert, Philip Sadler) (2018)
- Informatik für alle - 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Arno Pasternak) (2019)
- Blöcke, Blumen, Mikrocontroller und das Internet of Things (Nils Pancratz, Anatolij Fandrich, Christos Chytas, Mareike Daeglau, Ira Diethelm)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Because it’s boring, irrelevant and I don’t like computers: Artikel als Volltext (: , 125 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.