/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Writing, Citing, and Participatory Media

Wikis as Learning Environments in the High School Classroom
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this article we use the rhetorical notion of genre as an analytic lens for studying the use and impact of new media in schools. Genre pervades the scholastic life of students as they become adept practitioners of written performances. Our empirical studies investigate how creation and consumption of media are linked as high school students produce a public information resource in their science classes using a specially designed wiki. We found that, although institutional assessment regimes for both students and teachers inhibited collaboration and although the wiki tools were appropriated as single-author environments, the wiki, because it is an open, transparent medium, supported students in building a shared understanding of genre as they struggled with an unfamiliar rhetorical situation. As we describe the process by which students made sense of an assignment that served purposes beyond test preparation and classroom assessment, we also demonstrate how writing on a public wiki was a particularly useful writing experience that brought about opportunities for reflection and learning. These opportunities include transforming the value of citation, creating a need to engage deeply with content, and providing both a need and a foundation for assessing information resources.
Von Andrea Forte, Amy Bruckman im Text Writing, Citing, and Participatory Media (2010)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Carl Bereiter, John Seely Brown, Amy Bruckman, Karen Carroll, Allan Collins, Ward Cunningham, Andrea Forte, J. Grudin, Mark Guzdial, Idit Harel, Henry Jenkins, Jean Lave, Bo Leuf, Pete Ludovice, Tom Morley, S. E. Newmann, Seymour Papert, Matthew Realff, Marlene Scardamalia, Etienne Wenger

Aussagen
KB IB clear
Veröffentlichung der eigenen Arbeit kann motivierend wirken
Veröffentlichung erfordert eine gewisse Textqualität

Begriffe
KB IB clear
cognitive apprenticeshipcognitive apprenticeship, Lernenlearning, MediaWiki, Offenheitopenness, Schreibenwriting, Schuleschool, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 5, 8, 19, 19, 9, 12, 10, 5, 9, 5, 6, 61201262016
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 9, 16, 10, 24, 11, 16, 16, 7, 12, 5, 5, 61014461299
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 6, 8, 17, 17, 10, 9, 14, 12, 8, 4, 3, 8144281328
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 5, 9, 8, 14, 9, 6, 6, 8, 5, 3, 5, 7995071268
1999Communities of practice (Etienne Wenger) 4, 7, 6, 15, 9, 9, 16, 10, 11, 9, 8, 79537895
2001  local The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 19, 16, 21, 29, 16, 20, 14, 9, 8, 6, 15, 1210654124200
2006 local Convergence Culture (Henry Jenkins) 2, 5, 5, 10, 5, 10, 14, 4, 7, 5, 4, 74037450
2007WikiSym 200716, 17, 22, 23, 19, 16, 22, 14, 18, 11, 15, 2231146221596
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989 local Cognitive Apprenticeship (Allan Collins, John Seely Brown, S. E. Newmann) 6, 7, 8, 15, 5, 9, 8, 4, 6, 4, 6, 9961192978
1990 local web Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 4, 8, 6, 14, 7, 8, 3, 2, 4, 4, 5, 838118732
1994 local web Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 7, 9, 10, 16, 10, 6, 8, 4, 5, 5, 5, 950791596
1994Groupware and social dynamics (J. Grudin) 3000
2002 local web When Collaboration doesn't work (Mark Guzdial, Pete Ludovice, Matthew Realff, Tom Morley, Karen Carroll) 7, 9, 8, 11, 6, 10, 8, 8, 8, 6, 6, 103510322
2007 local Constructing Text (Andrea Forte, Amy Bruckman) 7, 10, 11, 18, 7, 12, 11, 7, 8, 8, 8, 121040121084

iconDieser Text  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Writing, Citing, and Participatory Media: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 177 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.