/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Concepts before coding

non-programming interactives to advance learning of introductory programming concepts in middle school
Shuchi Grover, Nicholas Jackiw, Patrik Lundh
Erstpublikation in: Computer Science Education, 2019
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Shuchi GroverBackground and Context: Learners struggle with conceptual understanding of introductory programming concepts such as variables, expressions, and loops.
Objective: We examine whether and how designed activities for conceptual exploration support preliminary engagement with and learning of foundational and often hard-to-grasp programming concepts for students in grades 6–8.
Method: Drawing on principles from dynamic mathematics, we developed a suite of non-programming digital and unplugged activities embedded in a curriculum before students engage in Scratch block-based programming. We conducted empirical research in three middle school classrooms in diverse urban US schools and examined student performance through mixed qualitative and quantitative methods.
Findings: Learning gains were significant and not predicted by grade, gender or prior academic preparation. Free-choice projects of students showed statistically greater (correct) use of key concepts compared to those not in the study. Implications: Our work demonstrates the promise of novel approaches such as interactive non-programming activities for deeper understanding of programming concepts.
Von Shuchi Grover, Nicholas Jackiw, Patrik Lundh im Text Concepts before coding (2019)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Edith Ackermann , Michal Armoni , Satabdi Basu , Mordechai Ben-Ari , Shuchi Grover , Michael J. Hannafin , Idit Harel , D. Midian Kurland , Colleen M. Lewis , Orni Meerbaum-Salant , Seymour Papert , Roy Pea , Anthony Robins , Janet Rountree , Nathan Rountree , Patricia K. Schank , Niral Shah , Feng Wang

Begriffe
KB IB clear
Abstraktion , Mathematikmathematics , Programmierenprogramming , Schuleschool , Scratch
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 1, 3, 4, 4, 8, 13, 2, 2, 2, 2, 10, 1 1284711559
2003 Computer Science Education 2/20032, 3, 5, 5, 3, 6, 8, 2, 1, 1, 4, 1 27171406
2011 ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 3, 5, 3, 6, 7, 9, 2, 4, 5, 4, 9, 1 6432412934
2012 SIGCSE 2012 (Laurie A. Smith King, David R. Musicant, Tracy Camp, Paul T. Tymann) 6, 4, 6, 6, 8, 14, 8, 1, 2, 2, 18, 4 476104558
2013 Computer Science Education 3/20138, 2, 3, 3, 2, 3, 5, 6, 11, 4, 7, 1 26421554
2018 local web  SIGCSE 2018 (Tiffany Barnes, Daniel D. Garcia, Elizabeth K. Hawthorne, Manuel A. Pérez-Quiñones) 6, 7, 7, 4, 11, 16, 10, 2, 1, 5, 20, 5 3110615665
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local web  Piaget’s Constructivism, Papert’s Constructionism (Edith Ackermann) 6, 3, 2, 3, 6, 5, 4, 2, 2, 1, 5, 3 8631521
1984 local web  On the cognitive effects of learning computer programming (Roy Pea, D. Midian Kurland) 1, 9, 1, 6, 4, 14, 2, 1, 2, 4, 10, 4 35154578
1990 local web  Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 7, 4, 2, 4, 4, 6, 12, 7, 3, 2, 9, 3 58113947
2003 local web  Learning and Teaching Programming (Anthony Robins, Janet Rountree, Nathan Rountree) 23700
2005 local web  Design-based research and technology-enhanced learning environments (Feng Wang, Michael J. Hannafin) 9, 1, 4, 7, 2, 5, 6, 4, 1, 2, 5, 2 13102735
2011 local  Habits of programming in scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 2, 1, 6, 2, 2, 8, 10, 1, 2, 5, 11, 5 30105725
2012 local web  Building upon and enriching grade four mathematics standards with programming curriculum (Colleen M. Lewis, Niral Shah) 2600
2013 local web  Learning computer science concepts with Scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 1, 5, 1, 5, 6, 4, 6, 19, 3, 3, 9, 3 24353594
2018 local web  What We Can Learn About Student Learning From Open-Ended Programming Projects in Middle School Computer Science (Shuchi Grover, Satabdi Basu, Patricia K. Schank) 2500

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Concepts before coding: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 3391 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.