/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

If They Build It, Will They Understand It?

Exploring the Relationship between Student Code and Performance
Jean Salac, Diana Franklin
Erstpublikation in: ITiCSE ’20
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Januar 2021. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

The computer science community has struggled to assess student learning via Scratch programming at the primary school level (ages 7-12). Prior work has relied most heavily on artifact (student code/projects) analysis, with some attempts at one-on-one interviews and written assessments. In this paper, we explore the relationship between artifact analysis and written assessments. Through this study of a large-scale introductory computing implementation, we found that for students who had code in their projects, student performance on specific questions on the written assessments is only very weakly correlated to specific attributes of final projects typically used in artifact analysis as well as attributes we use to define candidate code (r < 0.2, p < 0.05). In particular, the correlation is not nearly strong enough to serve as a proxy for understanding.
Von Jean Salac, Diana Franklin im Text If They Build It, Will They Understand It? (2020)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Joel C. Adams, T. Andrew Binkowski, Dennis J. Bouvier, Stephen Crain, Allison Elliott Tew, Diana Franklin, Mark Guzdial, Chenglie Hu, Gary Lewandowski, Colleen M. Lewis, Eva Marinus, Genevieve McArthur, Robert McCartney, Cheryl Moran, Zoe Powell, Andrew R. Webster, Kathryn M. Rich, Kate Sanders, Niral Shah, Beth Simon, Carla Strickland, Rosalind Thornton

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Lernenlearning, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007ICER 2007 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 17, 16, 1, 6, 3, 17, 3, 7, 4, 5, 14, 724527242
2009SIGCSE 2010 (Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman, Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker) 23, 16, 6, 11, 7, 12, 9, 8, 12, 7, 8, 9813539193
2011ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 27, 17, 14, 18, 11, 23, 17, 24, 23, 21, 15, 1454336142542
2012SIGCSE 2012 (Laurie A. Smith King, David R. Musicant, Tracy Camp, Paul T. Tymann) 28, 13, 4, 11, 8, 13, 11, 7, 12, 5, 11, 7175587227
2017 secure ICER 2017 (Josh Tenenberg, Donald Chinn, Judy Sheard, Lauri Malmi) 34, 10, 3, 8, 6, 9, 9, 12, 11, 4, 11, 6641466286
2018ICER 2018 (Lauri Malmi, Ari Korhonen, Robert McCartney, Andrew Petersen) 22, 10, 5, 9, 8, 9, 9, 16, 16, 12, 12, 6561946310
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007 local secure web Commonsense computing (episode 3) (Gary Lewandowski, Dennis J. Bouvier, Robert McCartney, Kate Sanders, Beth Simon) 1, 3, 3, 3, 3, 4, 2, 12, 5, 9, 4, 332396
2010 local secure web Developing a validated assessment of fundamental CS1 concepts (Allison Elliott Tew, Mark Guzdial) 2400
2011 local secure Computational thinking (Chenglie Hu) 1, 2, 2, 7, 3, 5, 4, 8, 8, 2, 4, 31863246
2012 local secure web Building upon and enriching grade four mathematics standards with programming curriculum (Colleen M. Lewis, Niral Shah) 3600
2012 local secure web What do students learn about programming from game, music video, and storytelling projects? (Joel C. Adams, Andrew R. Webster) 4, 11, 3, 5, 7, 4, 11, 12, 12, 5, 1, 219284
2017 local secure web K-8 Learning Trajectories Derived from Research Literature (Kathryn M. Rich, Carla Strickland, T. Andrew Binkowski, Cheryl Moran, Diana Franklin) 2, 1, 2, 1, 4, 4, 5, 7, 2, 4, 5, 147152
2018 local secure web Unravelling the Cognition of Coding in 3-to-6-year Olds (Eva Marinus, Zoe Powell, Rosalind Thornton, Genevieve McArthur, Stephen Crain) 2, 1, 3, 3, 3, 3, 4, 2, 1, 2, 2, 224259

iconDieses Konferenz-Paper  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW If They Build It, Will They Understand It?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1153 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.