Teaching and Learning Systems - The Role of AI in Past, Present, and FutureWorkshop Proceedings located at the 27th German Conference on Artificial Intelligence September 20-24, Ulm, Germany
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Intelligent Teaching and Learning Systems can look back on a tradition of more than 30 years. In these years, different aspects of Teaching and Learning Systems have been studied and explored in several branches of research. Cognitive aspects of learning with such systems, agent technology for learner support, and dialogue techniques as the basis of interaction with the learner are only a few aspects. The aim of this workshop is to discuss the current state of the art and innovative trends in Intelligent Teaching and Learning Systems. The focus of the workshop will be to highlight the role of 'intelligence' in Teaching and Learning Systems. This comprises e.g. the role of methods of Artificial Intelligence in modern Teaching and Learning Systems, how to embed insights of cognitive research in Intelligent Teaching and Learning Systems, 'intelligent' methods to support the learner in such systems, the use of methods of Modelling and Simulation in Intelligent Teaching and Learning Systems etc. These different aspects should be regarded and discussed as well in the retrospective view as in the prospective view. Our goal with this kind of discussion is to delineate a history of Intelligent Teaching and Learning Systems and to extrapolate and explore future trends. Contributions (research paper, work-in-progress paper, survey paper, or position paper) were submitted with respect to either classical or innovative topics.
Von Andreas Harrer, Alke Martens im Buch Teaching and Learning Systems - The Role of AI in Past, Present, and Future (2004) Bemerkungen zu diesem Buch
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Kapitel
- Lehr-/Lernsysteme - Welche Rolle spielt die Künstliche Intelligenz gestern, heute und morgen ?
- Rechnergestützte Soziale Netzwerkanalyse in virtuellen Lerngemeinschaften (Andreas Harrer)
- Electronic Keyboard Teaching Machines (Seite 336 - 348) (Gordon Pask) (1958)
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | neato |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Netzwerkanalyse und Netzwerktheorie - Ein neues Paradigma in den Sozialwissenschaften (Christian Stegbauer) (2008)
Volltext dieses Dokuments
Teaching and Learning Systems - The Role of AI in Past, Present, and Future: Gesamtes Buch als Volltext (: , 584 kByte) |
Standorte
Anderswo suchen
Beat und dieses Buch
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt ein physisches und ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.