/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Developing Computational Fluency via Multimedia Stories

Rosa Bottino, Augusto Chioccariello, Laura Freina
Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 63 bis 79), 2023 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Teaching Coding in K-12 SchoolsAccording to the Italian pedagogist Loris Malaguzzi, children use a hundred different languages to express themselves. In order to be literate in today’s digital world, one further language is needed: programming. The creative construction of multimedia stories offers children and teachers alike a rich context for the introduction of computing education in primary school. Children are eager consumers and producers of stories, and a multimedia programming environment enables them to ‘write’ by assembling images, sounds and texts and share their creation with others. From a pedagogical point of view, storytelling is a familiar activity for primary children and teachers; a suitable programming environment can help them extend this to the creation of digital stories. Fluency in any language not only entails the ability to produce and read the language, but also to understand the underlying linguistic structures used to create a story. This chapter describes a story-based approach to learning a programming language, focusing on the ability to understand and reuse existing computer code. The aim of the approach is to develop computational fluency in children and teachers, and in this regard specific reference is made to field work carried out in an Italian primary school.
Von Rosa Bottino, Augusto Chioccariello, Laura Freina im Buch Teaching Coding in K-12 Schools (2023) im Text Developing Computational Fluency via Multimedia Stories

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Efthimia Aivaloglou , Michal Armoni , Christan Balch , Mordechai Ben-Ari , Marina Umaschi Bers , Rosa Bottino , Karen Brennan , Augusto Chioccariello , Michelle Chung , Laura Freina , Felienne Hermans , Margaret Honey , David Kanter , Orni Meerbaum-Salant , Sabrina Panesi , Seymour Papert , Mitchel Resnick , Brian Silverman

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , Computercomputer , Digitalisierung , LehrerInteacher , Lernenlearning , Multimediamultimedia , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Programmierenprogramming , Programmieren für KinderProgramming for kids , Schuleschool , storytellingstorytelling
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 3, 8, 13, 8, 11, 19, 6, 5, 4, 7, 19, 8 3374785882
2011 ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 3, 5, 3, 6, 7, 9, 2, 4, 5, 4, 9, 1 6432412934
2013 Computer Science Education 3/20138, 2, 3, 3, 2, 3, 5, 6, 11, 4, 7, 1 26421554
2013 local  Design, Make, Play (Margaret Honey, David Kanter) 6, 2, 3, 8, 3, 5, 8, 9, 1, 2, 6, 3 12143556
2014 local web  Creative Computing (Karen Brennan, Christan Balch, Michelle Chung) 4, 1, 3, 5, 3, 2, 11, 9, 1, 1, 5, 3 553287
2016 ICER 2016 (Judy Sheard, Josh Tenenberg, Donald Chinn, Brian Dorn) 3, 2, 5, 4, 2, 7, 16, 2, 1, 1, 9, 2 451442554
2017 local  Coding as a Playground (Marina Umaschi Bers) 1, 1, 1, 5, 6, 4, 12, 8, 2, 4, 4, 3 7203390
2020 WiPSCE '20 (Torsten Brinda, Michal Armoni) 1, 4, 5, 2, 9, 39, 3, 3, 1, 3, 10, 1 153931220
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996 local web  An Exploration in the Space of Mathematics Educations (Seymour Papert) 2, 2, 3, 2, 5, 4, 5, 2, 1, 2, 7, 2 9272335
2005 local web  Some Reflections on Designing Construction Kits for Kids (Mitchel Resnick, Brian Silverman) 10, 6, 5, 6, 3, 9, 6, 2, 1, 2, 10, 4 14274683
2011 local  Habits of programming in scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 2, 1, 6, 2, 2, 8, 10, 1, 2, 5, 11, 5 30105725
2013 local web  Learning computer science concepts with Scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 1, 5, 1, 5, 6, 4, 6, 19, 3, 3, 9, 3 24353594
2016 local web  How Kids Code and How We Know (Efthimia Aivaloglou, Felienne Hermans) 9300
2020 local web  Longitudinal approach for introducing programming in italian primary school (Augusto Chioccariello, Rosa Bottino, Sabrina Panesi, Laura Freina) 12000

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Eltern, Internet, Kinder, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Developing Computational Fluency via Multimedia Stories: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 862 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.