On Two Metaphors for learning and the Dangers of Choosing Just OneAnna Sfard
Erstpublikation in: Educational Researcher, 27 (4), 4–13
Publikationsdatum:
|
|
Zusammenfassungen
This article is a sequel to the conversation an learning initiated by
the editors of Educational Researcher in volume 25, number 4.
The author's first aim is to elicit the metaphors for learning that
guide our work as learners, teachers, and researchers. Two such
metaphors are identified: the acquisition metaphor and the participation
metaphor. Subsequently, their entailments are discussed
and evaluated. Although some of the implications are deemed desirable
and others are regarded as harmful, the article neither
speaks against a particular metaphor nor tries to make a case for
the other. Rather, these interpretations and applications of the
metaphors undergo critical evaluation. In the end, the question of
theoretical unification of the research on learning is addressed,
wherein the purpose is to show how too great a devotion to one
particular metaphor can lead to theoretical distortions and to undesirable
practices.
Von Anna Sfard im Text On Two Metaphors for learning and the Dangers of Choosing Just One (1998) Dieses Kapitel erwähnt ...
Zitationsgraph
Zeitleiste
10 Erwähnungen
- Lernräume gestalten - Bildungskontexte vielfältig denken - Tagungsband der GMW-Jahrestagung 2014 (Klaus Rummler) (2014)
- Auf dem Weg zum Campus von morgen (Sabina Brandt, Gudrun Bachmann)
- ISSEP 2015 - Informatics in Schools. Curricula, Competences, and Competitions (Andrej Brodnik, Jan Vahrenhold) (2015)
- Lernwirksame Unterrichtsbesprechungen im Praktikum - Nutzung von Lerngelegenheiten durch Lehramtsstudierende und Unterstützungsverhalten der Praxislehrpersonen (Kathrin Futter) (2016)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- 56. Lernen in sozialen Medien (Peter Holtz, Ulrike Creß, Joachim Kimmerle)
- ICER 2019 - Proceedings of the 2019 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2019, Toronto, ON, Canada, August 12-14, 2019 (Robert McCartney, Andrew Petersen, Anthony V. Robins, Adon Moskal) (2019)
- From Theory Bias to Theory Dialogue - Embracing Cognitive, Situated, and Critical Framings of Computational Thinking in K-12 CS Education (Yasmin B. Kafai, Chris Proctor, Debora Lui) (2019)
- DELFI 2021 (Andrea Kienle, Andreas Harrer, Jörg M. Haake, Andreas Lingnau) (2021)
- The Design Cycle for Education (DC4E) (Maren Scheffel, Marcel Schmitz, Judith van Hooijdonk, Evelien van Limbeek, Chris Kockelkoren, Didi Joppe, Hendrik Drachsler)
- Education andTechnology - Key Issues and Debates (3rd edition) (Neil Selwyn) (2022)
- Metaphors of Ed Tech (Martin Weller) (2022)
- Konzeptstudie Werte und Strukturen der Nationalen Bildungsplattform (Michael Seemann, Felicitas Macgilchrist, Christoph Richter, Heidrun Allert, Jürgen Geuter) (2022)
- Datafizierung in der Bildung - Kritische Perspektiven auf digitale Vermessung in pädagogischen Kontexten (Mandy Schiefner, Sandra Hofhues, Andreas Breiter) (2023)
- Datafixation of education (Pekka Mertala)
Volltext dieses Dokuments
On Two Metaphors for learning and the Dangers of Choosing Just One: Artikel als Volltext (: , 548 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2018-07-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.