/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Computing Teachers' Perspectives on Threshold Concepts

Functions and Procedural Abstraction
Maria Kallia, Sue Sentance
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Sue Sentance

With the introduction of the new computing curriculum in England, teachers are facing many challenges, among them the teaching of computer programming. Literature suggests that the conceptual understanding of this subject contributes to its difficulty and that threshold concepts, as a source of troublesome knowledge, have a significant role in this. This paper explores computing teachers' perspectives on the Threshold Concept framework and suggests potential threshold concepts in the area of Functions and, more generally, in Procedural Abstraction. A study was conducted, using the Delphi method, including both computing teachers with experience teaching at upper secondary/high school and computing teachers with experience practicing programming in a professional environment for more than 7 years. The results indicate that the majority of the participants support that the Threshold Concept framework can explain students' difficulties in programming and agreed on 11 potential threshold concepts in the area of Functions and Procedural Abstraction. The participants focused more on the troublesome characteristic of threshold concepts and less on the transformative and integrative. Most of the participants also specified that they would change the way they teach a concept if they knew that this is a threshold one. Finally, the paper discusses the findings and how these will shape our future research.

Von Maria Kallia, Sue Sentance im Konferenz-Band Proceedings of the 12th Workshop on Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2017, Nijmegen, The Netherlands, November 8-10, 2017 im Text Computing Teachers' Perspectives on Threshold Concepts (2017)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Mordechai Ben-Ari , Jonas Boustedt , Anna Eckerdal , Sally Fincher , Judith Gal-Ezer , Robert McCartney , Jan Erik Moström , Noa Ragonis , Mark Ratcliffe 0001 , Kate Sanders , Dermot Shinners-Kennedy , Lynda Thomas , Carol Zander , Ela Zur

Begriffe
KB IB clear
LehrerInteacher , notional machine , Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 Computer Science Education 3/20051, 3, 4, 1, 3, 5, 6, 5, 7, 4, 4, 4 464391
2007 SIGCSE 2007 (Ingrid Russell, Susan M. Haller, J. D. Dougherty, Susan H. Rodger) 3234300
2012 ICER 2012 (Alison Clear, Kate Sanders, Beth Simon) 4, 1, 5, 5, 3, 5, 12, 1, 1, 4, 8, 3 33993525
2013 ICER 2013 (Beth Simon, Alison Clear, Quintin I. Cutts) 7, 4, 1, 5, 2, 4, 7, 11, 2, 2, 7, 3 521303548
2013 Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013 (Michael E. Caspersen, Maria Knobelsdorf, Ralf Romeike) 3, 4, 5, 3, 4, 5, 11, 2, 2, 2, 8, 3 291653433
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 local web  A long-term investigation of the comprehension of OOP concepts by novices (Noa Ragonis, Mordechai Ben-Ari) 4100
2007 local web  Threshold concepts in computer science (Jonas Boustedt, Anna Eckerdal, Robert McCartney, Jan Erik Moström, Mark Ratcliffe 0001, Kate Sanders, Carol Zander) 3400
2012 local web  Threshold concepts and threshold skills in computing (Kate Sanders, Jonas Boustedt, Anna Eckerdal, Robert McCartney, Jan Erik Moström, Lynda Thomas, Carol Zander) 7, 2, 1, 4, 3, 2, 7, 1, 3, 1, 3, 2 322202
2013 local web  Identifying threshold concepts (Dermot Shinners-Kennedy, Sally Fincher) 1, 2, 7, 3, 3, 7, 5, 6, 8, 1, 2, 2 232189
2013 local web  What (else) should CS educators know? (Judith Gal-Ezer, Ela Zur) 2500

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Computing Teachers' Perspectives on Threshold Concepts: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 537 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.