/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • Teaching computer science in secondary education - a technological pedagogical content knowledge perspective (Seite 1 - 7) (Ioannis Ioannou, Charoula Angeli) (2013) local web 
  • PCK and reflection in computer science teacher education (Seite 8 - 16) (Malte Buchholz, Mara Saeli, ) (2013) local web 
  • Reflections on the role of programming in primary and secondary computing education (Seite 17 - 24) () (2013) local web 
  • The design and implementation of a notional machine for teaching introductory programming (Seite 25 - 28) (Michael Berry, ) (2013) local web 
  • Results of an expert interview as foundation for a study about the pedagogical added value by informatics in context (Seite 29 - 30) (Sven Alisch) (2013) local web 
  • Computational thinking skills in Dutch secondary education (Seite 31 - 32) (Natasa Grgurina, , Bert Zwaneveld, Wim van de Grift, Idzard Stoker) (2013) local web 
  • It takes a village to teach information technology (Seite 33 - 34) (Patricia Haden, Joy Gasson) (2013) local web 
  • Positioning computer science in Flemish K-12 education - a reflection (Seite 35 - 36) (Bern Martens, Tom Hofkens) (2013) local web 
  • Empowering information technology teachers through professional development - an evaluation (Seite 37 - 38) (Elsa Mentz, Roxanne Bailey, Betty Breed, Marietjie Havenga) (2013) local web 
  • A visual learning tool for database operation (Seite 39 - 40) (Hiroyuki Nagataki, Yoshiaki Nakano, Midori Nobe, Tatsuya Tohyama, Susumu Kanemune) (2013) local web 
  • Scout patrol secret grilles - one more CS unplugged-style activity on cryptography (Seite 41 - 42) (Pawel Perekietka, Agnieszka Kukla, Przemyslaw Pela) (2013) local web 
  • Types of assignments for novice programmers (Seite 43 - 44) (, , ) (2013) local web 
  • Conceptual patterns for student-centered computer science education at secondary school level (Seite 45 - 46) () (2013) local web 
  • cs4fn and computational thinking unplugged (Seite 47 - 50) () (2013) local web 
  • Evaluation of games for teaching computer science (Seite 51 - 60) (Ben Gibson, ) (2013) local web 
  • «Welcome to Nimrod» to learn CS ideas in the middle school (Seite 61 - 70) (, Doranna Di Vano) (2013) local web 
  • On teaching programming with nondeterminism (Seite 71 - 74) (Giora Alexandron, , Michal Gordon, ) (2013) local web 
  • Teaching black-box testing to high school students (Seite 75 - 78) (Amitrajit Sarkar, ) (2013) local web 
  • Could you help me to change the variables? - comparing instruction to encouragement for teaching programming (Seite 79 - 82) (Dimosthenis Makris, Kleomenis Euaggelopoulos, Konstantinos Chorianopoulos, Michail N. Giannakos) (2013) local web 
  • What (else) should CS educators know? - revisited (Seite 83 - 86) (, ) (2013) local web 
  • Adoption of new computer science high school standards by New Zealand teachers (Seite 87 - 90) (David Thompson, ) (2013) local web 
  • Informatics is COOL - Cooperative and computer-assisted open learning (Seite 91 - 94) (, Stefan Pasterk, Sabrina M. Elsenbaumer) (2013) local web 
  • Pedagogical content knowledge for computer science in German teacher education curricula (Seite 95 - 103) (, , , , Kathrin Bröker, Melanie Margaritis, , Laura Ohrndorf) (2013) local web 
  • Measurement of pedagogical content knowledge - students' knowledge and conceptions (Seite 104 - 107) (Laura Ohrndorf, ) (2013) local web 
  • Designing productive gradations of tasks in primary programming education (Seite 108 - 117) (Monika Gujberova, ) (2013) local web 
  • A media-reduced approach towards informatics at primary level (Seite 118 - 121) (, Cornelia Gigacher, Liselotte Hanisch, ) (2013) local web 
  • Arguments for contextual teaching with learning fields in vocational IT schools - results of an interview study among IT and CS training companies (Seite 122 - 131) (, ) (2013) local web 
  • Practical implementation of learning fields in vocational IT/CS education - a guideline on designing learning situations (Seite 132 - 135) (, Alexander Höpfl, ) (2013) local web 

iconDieser Konferenz-Band erwähnt ...

iconDieser Konferenz-Band erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZeitleiste

icon29 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Adoption of new computer science high school standards by New Zealand teachers: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 230 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW On teaching programming with nondeterminism: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 153 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Arguments for contextual teaching with learning fields in vocational IT schools: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1966 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW Designing productive gradations of tasks in primary programming education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1123 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW Evaluation of games for teaching computer science: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 355 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW PCK and reflection in computer science teacher education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 587 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Pedagogical content knowledge for computer science in German teacher education curricula: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 302 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Reflections on the role of programming in primary and secondary computing education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 487 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW Teaching computer science in secondary education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 459 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW "Welcome to Nimrod" to learn CS ideas in the middle school: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1347 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW What (else) should CS educators know?: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 263 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Measurement of pedagogical content knowledge: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 185 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Practical implementation of learning fields in vocational IT/CS education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 441 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Could you help me to change the variables?: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 425 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW A media-reduced approach towards informatics at primary level: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 309 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Teaching black-box testing to high school students: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 323 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW The design and implementation of a notional machine for teaching introductory programming: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 240 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW Informatics is COOL: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 200 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW It takes a village to teach information technology: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 175 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Computational thinking skills in Dutch secondary education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 167 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Positioning computer science in Flemish K-12 education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 220 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Scout patrol secret grilles: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 284 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW A visual learning tool for database operation: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 186 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Empowering information technology teachers through professional development: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 396 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Conceptual patterns for student-centered computer science education at secondary school level: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 191 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW Types of assignments for novice programmers: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 180 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW Results of an expert interview as foundation for a study about the pedagogical added value by informatics in context: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 186 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW cs4fn and computational thinking unplugged: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 175 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013 D - - 1 2013 9781450324557 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de

iconBeat und diese Konferenz-Proceedings

Beat hat diese Konferenz-Proceedings während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.