Learning with mediaErstpublikation in: Review of Educational Research, 61(2), 179-212.
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This article describes learning with media as a complementary process within which representations are constructed and procedures performed, sometimes by the learner and sometimes by the medium. It reviews research on learning with books, television, computers, and multimedia environments. These media are distinguished by cognitively relevant characteristics of their technologies, symbol systems, and processing capabilities. Studies are examined that illustrate how these characteristics, and instructional designs that employ them, interact with learner and task characteristics to influence the structure of mental representations and cognitive processes. Of specific interest is the effect of media characteristics on the structure, formation, and modification of mental models. Implications for research and practice are discussed
Von Robert B. Kozma im Text Learning with media (1991) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | John Seely Brown , Vannevar Bush , Allan Collins , P. Duguid , Jill H. Larkin , Jean Lave , J. R. Levin , Heinz Mandl , George Miller , Ted Nelson , L. B. Resnick , Herbert Simon , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Etienne Wenger | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Welchen Einfluss haben Medien auf das Lernen?Which influence does media have on learning? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , HypertiesHyperties , Lernenlearning , microworldmicroworld , Multimediamultimedia , Zone of Proximal Development | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
9 Erwähnungen
- Will media influence learning? - Reframing the debate (Robert B. Kozma) (1994)
- The relationship between technology and design in educational technology research and development - A reply to Richey (Robert B. Kozma) (2000)
- Implementation and Effects Of One-to-One Computing Initiatives - A Research Synthesis (William R. Penuel) (2006)
- Medienbildung in Schule und Unterricht (Gerhard Tulodziecki, Bardo Herzig, Silke Grafe) (2010)
- Problemlösen lernen mit digitalen Medien - Förderung grundlegender Problemlösetechniken durch den Einsatz dynamischer Werkzeuge (Reinhold Haug) (2012)
- Handbook of Research on Educational Communications and Technology - 4th edition (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) (2014)
- 1. Bridging Learning Theories and Technology-Enhanced Environments - A Critical Appraisal of Its History (Joost Lowyck)
- Didaktische Potenziale digitaler Medien - Der Einsatz digitaler Technologien aus grundschul- und mediendidaktischer Sicht (Thomas Irion, Katharina Scheiter) (2018)
- Medien und Schule - Unterrichten mit Whiteboard, Smartphone und Co. (Heike Schaumburg, Doreen Prasse) (2018)
- Jahrbuch Medienpädagogik 17 - Lernen mit und über Medien in einer digitalen Welt (Klaus Rummler, Ilka Koppel, Sandra Aßmann, Patrick Bettinger, Karsten D. Wolf) (2020)
Volltext dieses Dokuments
Learning with media: Artikel als Volltext (: , 111 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2018-01-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.