/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Inspired by Technology, Driven by Pedagogy

A Systemic Approach to Technology-Based School Innovations
CERI Center for Educational Research and Innovation , local web 
Buchcover

iconZusammenfassungen

Inspired by Technology, Driven by PedagogyThis report highlights key issues to facilitate understanding of how a systemic approach to technology-based school innovations can contribute to quality education for all while promoting a more equal and effective education system. It focuses on the novel concept of systemic innovation, as well as presenting the emerging opportunities to generate innovations that stem from Web 2.0 and the important investments and efforts that have gone into the development and promotion of digital resources. It also shows alternative ways to monitor, assess and scale up technology-based innovations. Some country cases, as well as fresh and alternative research frameworks, are presented.
Today, sufficient return on public investments in education and the ability to innovate, are more important than ever. This was the conclusion of the international conference on “The School of Tomorrow, Today” organised by the OECD Centre for Educational Research and Innovation with the support of the Secretariat of Education of the State Santa Catarina (Brazil), in November 2009. The conference and this resulting report, share the overall goal of addressing the issue of how education systems achieve technology-based innovations.
Von Klappentext im Buch Inspired by Technology, Driven by Pedagogy (2010)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Derek E. Baird , danah boyd , Mercedes Fisher , Ivan Illich , Andreas Lund , OECD Organisation for Economic Co-operation and Development , Clay Shirky , Ole Smordal , Don Tapscott , Anthony D. Williams

Fragen
KB IB clear
Warum wird ICT in der Bildung nicht stärker genutzt?

Begriffe
KB IB clear
Digitalisierung , Emergenzemergence , Gesellschaftsociety , Innovationinnovation , LehrerInteacher , Lernenlearning , ökonomisches Kapital , Schuleschool , Teaching and Learning International Survey (TALIS) , Technologietechnology , WebQuest , Wissen , Wissensmanagementknowledge management , Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1971 local web  Deschooling Society (Ivan Illich) 5, 2, 5, 7, 2, 13, 11, 5, 1, 6, 3, 3 21 12 3 731
2006 WikiSym 20064, 6, 2, 3, 6, 5, 4, 2, 6, 13, 4, 9 49 124 9 2249
2007  local  Wikinomics (Don Tapscott, Anthony D. Williams) 130, 89, 105, 186, 113, 191, 182, 128, 106, 51, 40, 35 45 95 35 7401
2007 BlogTalks Reloaded (Thomas N. Burg, Jan Schmidt) 4, 3, 2, 2, 3, 9, 8, 1, 3, 5, 3, 2 4 15 2 956
2008 local  Here Comes Everybody (Clay Shirky) 2, 5, 3, 5, 7, 4, 3, 2, 3, 5, 3, 2 42 3 2 654
2009 local web  Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level (Leo Tan Wee Hin, R. Subramaniam) 3, 3, 8, 4, 4, 7, 17, 4, 1, 11, 2, 10 6 114 10 1089
2010 local  Are the New Millennium Learners Making the Grade? (OECD Organisation for Economic Co-operation and Development) 3, 4, 2, 3, 6, 6, 2, 1, 2, 5, 4, 3 4 9 3 409
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local  Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal) 2, 4, 5, 6, 6, 5, 4, 2, 1, 3, 8, 2 14 18 2 1027
2007 local web  The significance of social software (danah boyd) 2 5 0 0
2009 local web  Pedagogical Mashup (Derek E. Baird, Mercedes Fisher) 4 2 0 0

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

The need for a systemic approach to technology‑based school innovations: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 457 kByte)
Web 2.0 and the school of the future, today: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 881 kByte)
Auf dem WWW Inspired by Technology, Driven by Pedagogy: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 6018 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-12-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.