/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

The Future of the Curriculum

School Knowledge in the Digital Age
Thumbnail des PDFs
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Although ideas about digital media and learning have become an important area for educational research, little attention has been given to the practical and conceptual implications for the school curriculum. In this book, Ben Williamson examines a series of contemporary curriculum innovations in the United States, Great Britain, and Australia that reflect the social and technological changes of the digital age. Arguing that the curriculum is always both forward- and rearward-looking, Williamson considers how each of these innovations represents a certain way of understanding the past while also promoting a particular vision of the future.
The curriculum initiatives are all examples of what Williamson calls "centrifugal schooling," expressing a vision of education and learning that is decentered, distributed, and dispersed, emphasizing networks and connections. In centrifugal schooling, a curriculum is actively assembled and improvised from a heterogeneous mix of people, groups, coalitions, and institutional structures. Participants in curriculum design and planning include local governments, corporations, foundations, charities, and nongovernmental organizations.
Among the curriculum innovations Williamson examines are High Tech High, a charter school network in San Diego that integrates technical and academic education; Opening Minds, a "competence-based" curriculum used in 200 British secondary schools; and Quest to Learn, a "school for digital kids" in New York City (with a sister school in Chicago). He also describes two major partnerships: the Partnership for 21st Century Skills, which advocates for "21st century readiness" for American students; and the Whole Education Alliance in Britain, a network of "third sector" educational organizations.
Von Klappentext im Buch The Future of the Curriculum (2013)

icondieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
David Buckingham, Manuel Castells, Cathy N. Davidson, J. P. Gee, David Theo Goldberg, Henry Jenkins, Jaron Lanier, Zizi Papacharissi, Neil Selwyn, Juha Suoranta, Sherry Turkle, Tere Vadén

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Curriculum / Lehrplancurriculum, Digitalisierung, Innovationinnovation, Lernenlearning, Schuleschool, Zukunftfuture
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1995  Leben im Netz (Sherry Turkle) 18, 16, 17, 24, 16, 17, 18, 7, 9, 7, 5, 15971911516239
2003  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 4, 6, 4, 16, 4, 6, 5, 2, 6, 3, 3, 736127824
2006 local Convergence Culture (Henry Jenkins) 2, 5, 5, 10, 5, 10, 14, 4, 7, 5, 4, 74037450
2007Youth, Identity, and Digital Media (David Buckingham) 3, 2, 4, 9, 4, 12, 10, 7, 2, 4, 3, 10131110389
2009 local Communication Power (Manuel Castells) 3, 8, 6, 14, 7, 13, 5, 9, 4, 6, 4, 10101010314
2009 local web The Future of Learning Institutions in a Digital Age (Cathy N. Davidson, David Theo Goldberg) 4, 6, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 1, 4, 8, 5615300
2010 local A Networked Self (Zizi Papacharissi) 2, 4, 7, 3, 3, 11, 10, 11, 3, 5, 4, 4554225
2010 local Wikiworld (Juha Suoranta, Tere Vadén) 4, 5, 5, 7, 3, 9, 5, 9, 5, 2, 3, 5325197
2010  local You are not a Gadget (Jaron Lanier) 11, 8, 13, 19, 14, 12, 5, 5, 7, 6, 4, 532335676
2010  local Schools and Schooling in the Digital Age (Neil Selwyn) 8, 12, 12, 16, 10, 13, 19, 7, 16, 7, 3, 910909784

icondieses Buch  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Lehrplan 21, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalThe Future of the Curriculum: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 2880 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.Jahr ISBN     
The Future of the CurriculumE--00262518821SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.