The Future of Learning Institutions in a Digital Age |
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this report, Cathy Davidson and David Theo Goldberg focus on the potential for shared and interactive learning made possible by the Internet. They argue that the single most important characteristic of the Internet is its capacity for world-wide community and the limitless exchange of ideas. The Internet brings about a way of learning that is not new or revolutionary but is now the norm for today’s graduating high school and college classes. It is for this reason that Davidson and Goldberg call on us to examine potential new models of digital learning and rethink our virtually enabled and enhanced learning institutions.
Von Klappentext im Buch The Future of Learning Institutions in a Digital Age (2009) Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | World of Warcraft |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
7 Erwähnungen
- Understanding Media evolution - How Digitalization is to be considered (Georg Rückriem, Claudia Ang-Stein, Johannes Werner Erdmann) (2011)
- The Future of the Curriculum - School Knowledge in the Digital Age (Ben Williamson) (2013)
- Digitale Schule Österreich (Peter Micheuz, Anton Reiter, Gerhard Brandhofer, Martin Ebner, Barbara Sabitzer) (2013)
- Reale Lehrer/innenbildung im virtuellen Raum - Der Onlinecampus Virtuelle PH als gemeinsamer, virtueller Lernraum aller Lehrpersonen in Österreich (Thomas Nárosy, Stephan Waba)
- The Politics of Education and Technology - Conflicts, Controversies, and Connections (2013)
- The War on Learning (Elizabeth Losh) (2014)
- The Future of the Professions - How Technology Will Transform the Work of Human Experts (Richard Susskind, Daniel Susskind) (2016)
- Schnelles Lesen, langsames Lesen - Warum wir das Bücherlesen nicht verlernen dürfen (Maryanne Wolf) (2018)
Co-zitierte Bücher
Oralität und Literalität
(Walter Ong)(Jeff Jarvis) (2009)
Confronting the Challenges of Participatory Culture
Media Education for the 21st Century
(Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) (2006)Living and Learning with New Media
Summary of Findings from the Digital Youth Project
(Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) (2008)Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out
kids living and learning with new media
(Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) (2010)(Manuel Castells) (2009)
Volltext dieses Dokuments
The Future of Learning Institutions in a Digital Age: Gesamtes Buch als Volltext (: , 869 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2012-10-13) |
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
The Future of Learning Institutions in a Digital Age | D | - | - | 1 | 2009 | 0262513595 |
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.