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Beats Biblionetz - Bücher

Augmented Learning

Research and Design of Mobile Educational Games
Eric Klopfer , local 
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iconZusammenfassungen

Augmented LearningThis title provides an overview of mobile learning games that argues for the educational advantages of handheld games over their big-screen counterparts.New technology has brought with it new tools for learning, and research has shown that the educational potential of video games resonates with scholars, teachers, and students alike. In "Augmented Learning", Eric Klopfer describes the largely untapped potential of mobile learning games - games played on such handheld devices as cell phones, Game Boys, and Sony PSPs - to make a substantial impact on learning. Examining mobile games from both educational and gaming perspectives, Klopfer argues that the strengths of the mobile platform - its portability, context sensitivity, connectivity, and ubiquity - make it ideal for learning games in elementary, secondary, university, and lifelong education.Klopfer begins by exploring the past and present of education, educational technology, "edutainment," and mobile games, and then offers a series of case studies of mobile educational games that have been developed and implemented in recent years. These games - either participatory (which require interaction with other players) or augmented reality (which augment the real world with virtual information) - can be produced at lower cost than PC or full-size console games. They use social dynamics and real-world context to enhance game play, they can be integrated into the natural flow of instruction more easily than their big-screen counterparts, and they can create compelling educational and engaging environments for learners.They are especially well-suited for helping learners at every level develop twenty-first century skills - including the ability to tackle complex problems and acquire information in "just-in-time" fashion. All of this, Klopfer argues, puts mobile learning games in a unique and powerful position within educational technology.
Von Klappentext im Buch Augmented Learning (2008)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
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Larry Cuban , David Tyack

Begriffe
KB IB clear
augmented realityaugmented reality , Computerspielecomputer game , grammar of schooling , Handheld / PDAHandheld , Lernenlearning , survival of the fittestsurvival of the fittest , World of Warcraft , Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1995 local  Tinkering Towards Utopia (David Tyack, Larry Cuban) 4, 12, 1, 5, 6, 2, 5, 4, 3, 5, 9, 2 11422512

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

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Nicht erwähnte Begriffe
Handheld / PDA in school

iconZitationsgraph

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iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

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(Leo Tan Wee Hin, R. Subramaniam) (2009) local web 
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(Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) (2008) local web 
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The Cult of the Amateur

How blogs, MySpace, YouTube, and the rest of today's user-generated media are destroying our economy, our culture, and our values

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iconVolltext dieses Dokuments

Augmented Learning: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1185 kByte)

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Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Augmented Learning E - - 1 2008 0262113155 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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