Maker Movement in Education: History and ProspectsPaulo Blikstein
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 419 bis 437), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The maker movement in education has been a revolution in waiting for a century. It rests on conceptual and technological pillars that have been engendered in schools and research labs for decades, such as project-based learning, constructivism, and technological tools for 'making things,†such as physical computing kits, programming languages for novices, and inexpensive digital fabrication equipment. This chapter reconstructs the history of the maker movement in education analyzing five societal trends that made it come to life and reach widespread acceptance: (1) greater social acceptance of the ideas and tenets of progressive education, (2) countries vying to have an innovation-based economy, (3) growth of the mindshare and popularity of coding and making, (4) sharp reduction in cost of digital fabrication and physical computing technologies, and (5) development of more powerful, easier-to-use tools for learners, and more rigorous academic research about learning in makerspaces. The chapter also explicates the differences and historical origins of diverse types of spaces, such as Hackerspaces, FabLabs, Makerspaces, and commercial facilities such as the Techshop, and discusses educationally sound design principles for these spaces and their tools. Finally, strategies for adoption in large educational systems are suggested, such as the inclusion in national standards and the local generation of maker curricula by schools.
Von Paulo Blikstein im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Maker Movement in Education: History and Prospects Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Karen Brennan , Richard E. Clark , DBRC Design-Based Research Collective , Evelyn Eastmond , Neil Gershenfeld , Margaret Honey , Ivan Illich , Yasmin B. Kafai , David Kanter , Paul A. Kirschner , Jean Lave , John Maloney , Lee Martin , Sylvia Libow Martinez , Amon Millner , Andrés Monroy-Hernández , Seymour Papert , Mitchel Resnick , Eric Rosenbaum , Natalie Rusk , Jay Silver , Brian Silverman , Gary Stager , John Sweller , Sherry Turkle , Etienne Wenger | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | arduino , Bildungeducation (Bildung) , GenderGender , Hackerhacker , informal learninginformal learning , Innovationinnovation , Konstruktivismusconstructivism , LEGO Mindstorms , Lernenlearning , maker movementmaker movement , micro:bit , physical computing , Programmierenprogramming , Programmiersprachenprogramming languages , Schuleschool | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | blockbasierte Programmierumgebungen, Digitalisierung, formal learning, Kinder, LehrerIn, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Kompetenzen im digitalen Lehr- und Lernraum an Hochschulen (Katharina Hombach, Heike Rundnagel) (2023)
- Technologieakzeptanz von Lehramtsstudierenden in Makerspaces (Ulrich Haase, Jan Vanvinkenroye, Kevin Konnerth)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Maker Movement in Education: History and Prospects: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 666 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.