Integrating Computing through Task-Specific Programming for Disciplinary Relevance
Considerations and Examples
Mark Guzdial, Tamara Shreiner
Zu finden in: Computational Thinking in Education, 2021
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Computing is the most powerful and flexible media that humans have ever invented. It has led to revolutionary new approaches in fields from science and engineering to journalism and photography. Programming is the most powerful and flexible way to interact with the computer, and also the least usable. To harness the power of computing to improve learning across our disciplines is a design challenge. This chapter presents examples of new programming languages explicitly invented to ease the usability in order to gain the usefulness and flexibility of programming in social studies and language arts education.
Von Mark Guzdial, Tamara Shreiner im Buch Computational Thinking in Education (2021) im Text Integrating Computing through Task-Specific Programming for Disciplinary Relevance Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | T. Andrew Binkowski , Karen Brennan , Evelyn Eastmond , Diana Franklin , Adele Goldberg , Mark Guzdial , Yasmin B. Kafai , Alan Kay , John Maloney , John H. Maloney , Amon Millner , Andrés Monroy-Hernández , Cheryl Moran , Bahare Naimipour , Miranda C. Parker , Kylie A. Peppler , Mitchel Resnick , Kathryn M. Rich , Eric Rosenbaum , Natalie Rusk , Tamara Shreiner , Jay Silver , Brian Silverman , Carla Strickland | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Computercomputer , Journalismus , Lernenlearning , Programmierenprogramming , Programmiersprachenprogramming languages , UsabilityUsability | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | blockbasierte Programmierumgebungen, Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Computational Thinking in Education - A Pedagogical Perspective (Aman Yadav, Ulf Dalvad Berthelsen) (2021)
- 11. Computational Thinking as District Strategy - Moving the CS vs CT Debate from the Ivory Tower to the Schoolhouse (Rafi Santo, June Ahn, Leigh Ann DeLyser)
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.