/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Defining Twenty-First Century Skills

Marilyn Binkley, Ola Erstad, Joan Herman, Senta Raizen, Martin Ripley, May Miller-Ricci, Mike Rumble
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Assessment and Teaching of 21st Century SkillsAs the previous chapter indicates, there has been a significant shift in advanced economies from manufacturing to information and knowledge services. Knowledge itself is growing ever more specialized and expanding exponentially. Information and communication technology is transforming the nature of how work is conducted and the meaning of social relationships. Decentralized decision making, information sharing, teamwork, and innovation are key in today’s enterprises. No longer can students look forward to middle class success in the conduct of manual labor or use of routine skills – work that can be accomplished by machines. Rather, whether a technician or a professional person, success lies in being able to communicate, share, and use information to solve complex problems, in being able to adapt and innovate in response to new demands and changing circumstances, in being able to marshal and expand the power of technology to create new knowledge, and in expanding human capacity and productivity.
Research during the last decade has shown how new social practices evolve due to increased use of new digital technologies, especially among young people (Buckingham and Willett 2006 ) . Such practices create reconceptions of key competencies and skills, not defined from a systems level but from the everyday lives of people in our societies. One example is research done on computer games and online communities (Gee 2007 ) , where problem solving is defined as a key component of such practices. Such experiences of problem solving among young people need to inform us in the way we design assessment tasks and define key competencies. Hence, new standards for what students should be able to do must replace the basic skills and knowledge expectations of the past. To meet this challenge, schools must be transformed in ways that will enable students to acquire the sophisticated thinking, flexible problem solving, and collaboration and communication skills they will need to be successful in work and life. New conceptions of educational standards and assessment, the subject of this chapter, are a key strategy for accomplishing the necessary transformation. Such standards and assessment can both focus attention on necessary capacities and provide data to leverage and evaluate system change. Technology too serves as both a driver and lever for the transformation.
Von Marilyn Binkley, Ola Erstad, Joan Herman, Senta Raizen, Martin Ripley, May Miller-Ricci, Mike Rumble im Buch Assessment and Teaching of 21st Century Skills (2011) im Text Defining Twenty-First Century Skills

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Manuel Castells, J. P. Gee, Henry Jenkins, Robert B. Kozma, R. Keith Sawyer

Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Computerspielecomputer game, Denkenthinking, Digitalisierung, ICT literacyICT literacy, Informationinformation, Informationskompetenzinformation literacy, Innovationinnovation, Kommunikationcommunication, Kreativitätcreativity, Lernenlearning, Lernen zu Lernenlearning to learn, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Technologietechnology
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996 local  Der Aufstieg der Netzwerkgesellschaft (Manuel Castells) 2, 6, 1, 11, 6, 22, 2, 6, 10, 6, 1, 551625796
2003 Technology, Innovation, and Educational Change (Robert B. Kozma) 32000
2003  local  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 7, 9, 9, 3, 15, 1, 6, 9, 3, 5, 5, 7441371024
2006 local  The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 1, 6, 4, 6, 2, 9, 1, 1, 7, 3, 3, 6797161163
2006 local  Convergence Culture (Henry Jenkins) 2, 6, 2, 10, 4, 24, 2, 3, 10, 3, 4, 64836675

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, LehrerIn, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Defining Twenty-First Century Skills: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 372 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.